29 november 2011

Update!

Fullt upp och jag efterlyser en sovmorgon... Zzzzzzzzzz

Helgen var det jobb och fotbolls matcher för Tyrese. Fick in lite mer jobb på lördag kväll.
Stormade i helgen och nu, men det är inte storm bara kraftfyllda vindar, jag kunde knappt gå och höll på att blåsas omkull några gånger vid Windy House. Humm undrar hur en storm är här då???
Söndag så gick jag och storhandlade efter jobbet, tog taxi hem, billigt att åka taxi här.

Blir lite frustrerad att hitta jul grejs som jag vill ha det med bakning och lampor till ljusstakarna, måste åka till Ikea och handla nu ju eftersom alla lampor funkade inte, saknar lite svenskt julpyntande nu ju!!!

Måndag så var Erick på tjänsteresa överdagen, lämnade Tristan på dagis, han skrek, men efter några minuter när jag gått så slutar han, men ändå jobbigt att lämna honom så. Sen vidare att lämna Nikki på skolan.
Spenderade min dag att städa för att sen hämta upp Tristan och senare Nikki.

Lite grejer som hänt och jag blir bara irreterad, förväntar mig mer, känner mig lite små deppig...
Men något som är kul är att jag bokat tid hos en fastighetsmäklare, vill kolla upp vad jag har för chanser att köpa eget, har sett ett renoverings objekt som är intressant. Vill ha mitt eget, inreda och greja.

Något som är underbart nu är jobbet, jag blir glad, och ser fram emot att jobba, blir mycket jobb nu framöver och mycket på morgonen blandat med tea time och hela dagar och halva, samtidigt är det fullt upp från skolan och dagis med jul party och jul middagar utflykter och Nikki ska uppträda i Guldlock på skolan, så mycket tider att passa och att planera och få allt att flyta på...

I morgon är det strejk här på alla skolor, så jag bokade in pojkarna på NUFC Football fun day.
Jag blir hemma med dom små, funderar på att åka in till da city.

Så trött Zzzzzzz, lite trist nu att det nu är uppehåll nästan i alla mina favvo serier...

Saturday night Montagu walki...


Sunday morning Montagu wakli




UK svälter???

Tyrese redo för match




Tristan <3 Bus unge...

Bra grejer mot förkyldningar...

Mmm Fransk roule, brie och oliver och crostini och potatis sticks...


The weekend was job for me, and football matches for Tyrese. Got a little more work on Saturday night.

Stormed the weekend and now, but it's not just storm just winds , I could hardly walk and was about to blown down a few times in the Windy House. Humm wonder how a storm is here??? 


Sunday I went to Asda and big shopping after work, took a taxi home, cheap to take taxis here.

Gets a little frustrated to find cristmas things that I want with baking and lamps for the light, have to go to Ikea and buy now of course because all the lights did not work, miss some Swedish Christmas decorations 
 
Monday was Erick on a business trip for the day, I left Tristan at nursery, he cried, but after a few minutes when I went so stop him, but still hard to leave him so. Then also leaving Nikki at the school. 
Spent my day cleaning the house, then pick up Tristan and later Nikki.

Some stuff happened and I am just irreterad, expect more, feel a little small blues ...

But something that's fun is that I booked an appointment with a agent, want to check out what I have for the chance to buy my own house, have seen a project that is interesting. Want to have my own, decorate and stuff.

Something that's wonderful now is work, I'll be happy and look forward to working, a lot of work now to come and a lot in the morning mixed with tea-time and full days and half, while it is fully up from school and nursery with Christmas party and Christmas dinners, trips and Nikki to perform in Goldilocks at the school, so much time to fit and to plan and get everything to flow ...

Tomorrow is the strike here at all schools, so I booked into the boys at NUFC Football fun day. 

I will be at home with little ones, thinking of go into da city.

So tired Zzzzzzz, a little bit boring now that it is now seson stops almost all of my favorite series ...


Take care Cheers Ginger!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar