16 november 2011

Going through changes...

Från att vara en natt uggla till att bli en morgon människa nu...
Alla som känner mig vet att jag är en natt uggla, älskar natt tiden, allt är tyst och lugnt, men nu jobbar jag oftast morgon och Tristan ska på dagis på morgonen 2 dagar i veckan och Max ska ha sin morgon promenad så jag har gett upp mitt liv som natt uggla och har somnat 22-23.00 på kvällarna, och vaknat tidigt, men fortfarande så trött, så det gäller nog bara att anpassa sig nu...

Tack E...
Så skönt att gå ut tidigt på morgonen fast lika skönt att stanna kvar under täcket, hehehe...

Jag gör mitt bästa iaf, har fått in en ny rutin på kvällarna, tea time efter Nikkis och Tristans bad, så mys, sen har jag varit data fri under helgen och undviker datan på kvälls tid...
Ska hitta på något mys i helgen som vin, oliver, kex, ost och en bra film. Jobbar Gosforth walkis i helgen från 07:15-20:15 både lör och sön...

Så mysigt nu att vara hemma med Tristan nu på morgonen, sist var det förra veckan, jobbade morgon på helgen sen var det dagis på måndag och tisdag, så i dag är det jag och Tristan <3
Ska ut på äventyr strax...

Kroppen ställer om sig just nu, så det får ta sin lilla tid.

Tristan var på dagis i måndags och tisdags, det gick bra att lämna och hämta, han hade haft det bra, lekt inne och ute och ätit lunch och sovit middag. Så tomt och tyst att vara hemma själv, mitt hus låter alltid, men passade på att städa, lyssna på musik, spela wii, bara koppla av...
Har fullt upp, så bara vara va skönt för en liten stund.

Max blir 6 månader om 5 dagar, han tror fortfarande att han är liten så man kan sitta knät, klump hund! hihihi...


Har inte tittat på mina favvo serier, det blir många nu ju hehehe... Duktiga jag!!!

Just nu lyssnar / tittar jag på efter tio med Malou, så underbart att få följa den från UK tack tv4 !!!
Skönt att få lyssna på svenska, alla i familjen tappar den... Oppsss....


From being a night owl into a morning person now ...

Anyone who knows me knows I'm a night owl, I love night time, all is quiet, but now I work mostly mornings and Tristan to be in kindergarten in the morning two days a week, and Max will have his morning walk, so I have given up my life as a night owl and have fallen asleep 22-23.00 at night, and woke up early, but still so tired, so it is enough just to adjust to now ...

So nice to go out early in the morning the same nice to stay under the covers, hehehe ...

I do my best anyway, has received a new routine in the evenings, tea time, so cozy, then I have been data free over the weekend and avoid the data at the evening time ...

Must find something cozy this weekend as wine, olives, crackers, cheese and a good movie. Working Gosforth Walki this weekend from 7:15 a.m. to 8:15 p.m. both Sat and Sun ...

So nice now to be home with Tristan this morning, finally, it was last week, was working the morning on the weekend then it was kindergarten on Monday and Tuesday, so today it is me and Tristan <3

Going out on adventures soon ...

The body sets about itself right now, so it may take a little time.

Tristan was in kindergarten on Monday and Tuesday, it was all right to leave and pick up, he had it good, played indoors and out and had lunch and slept for dinner. So empty and quiet to be home myself, my house always sounds, but took the opportunity to clean up, listen to music, play wii, just relax ...

Are busy, so just nice to bee me for a little while.

Max is 6 months in 5 days, he still believes that he is small so you can sit on my knee. hihihi ...

Have not looked at my favorite series, there will be many now of course hehehe ... Good me!




Take care, Cheers Ginger!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar