1 november 2011

Tristan

Tycker synd om Tristan, man kan inte göra något åt saken, känner mig bara så hjälplös och han har så ont och jobbigt med alla vattenkoppor.

När mina andra barn hade vattenkoppor så var det ganska lite, mild.
Tristan har överallt på kroppen, ansiktet munnen värst, tror han har blåsor i munnen för han dregglar, sen armar, händer, ben, fötter, rumpan, han är totalt täckt av blåsor.
Han är duktig som inte kliar, men han tycker inte om att ha på sig kläder, så han tar av sig allt och springer runt naken. Han har så svårt att sova middag och på nätterna, så jag är med honom... Dumma virus! men lika bra nu när han är liten men än då... Stackars liten!

Jobbar min Montagu walkis i helgen, bara för middag, älskar den rundan, vill ju börja den på veckan med, bara lite otur nu med vattenkoppor.

Det är en fin dag med sol, känns bara tråkigt att man inte kan hitta på något, missar svenska mötet i morgon, så synd, ville verkligen dit och träffa alla... Nästa månad då...

Nikiki har varit så jätte söt! ganska mammig och snäll, kryper upp hos mig och kramas och berättar hur mycket hon kommer sakna mig när hon går till skolan... Söt Nöt!

Har fastnat i mina tankar, känns som hela världen stannat på något vis, sen att man bara går bakåt, jag vill framåt, jag vill att det ska vara bra! men men men det är som det är...

Hummm, ska göra ägg majo mackor nu, dricka lite mera kaffe, passa på att ta en dusch, för Tristan har somnat på soffan framför Disney junior. Ska posta mina papper så jag får lönen, och uträtta lite annat.

Se om jag kan gå ut med Tristan i trädgården sen när han vaknar så han får lite frisk luft, han älskar framsidan.



Feel sorry for Tristan, I can´t do anything about it, just feel so helpless and he has so much pain by all pox.

When my other children had chicken pox, it was pretty little, gentle.

Tristan have everywhere on the body, face, mouth, worse, think he has blisters in his mouth he dregglar, then arms, hands, legs, feet, butt, he is totally covered with pox

He's good that does not itch on it, but he does not like to wear clothes, so he takes off everything and running around naked. He has hard to nap and sleep at night, so I'm with him ... Stupid virus! but better now as he is litle but even then ... Poor thing!

I work my Montagu Walkis this weekend, just for noon, love the round, would of course start on the week, just some bad luck now with the chicken pox.

It's a beautiful day with sunshine, feels sad that we can not do something, can not go to the Swedish meeting tomorrow, so pity, really did want to go there to meet all ... Next month ...

Nikiki have been so very cute and kind, crawls up to me and hug and tell me how much she will miss me when she goes to school ... Sweet Nut!

Stuck in my mind, I feel like the world stopped in any way, then that only goes back, I want to go forward, I want it to be good! but but but it is what it is ...

Hummm, I am gonna do some egg majo sandwiches now, drink some more coffee, take the opportunity to take a shower, for Tristan has fallen asleep on the couch in front of Disney Junior. Will post my papers so I get salary and do little else.

See if I can go out with Tristan in the garden when he wakes up so he gets some fresh air, he loves the front garden.


Cheers Ginger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar