10 november 2011

Torsdag, Thursday

Hade en konflikt igår med min älsta, börjar få ihop pusselbitarna, och jag kan inte göra mera utan nu är det upp till honom... Vi satt och pratade ett bra tag...
Dom som står mig nära förstår vad jag gått igenom, ännu igen ett ämne som är tabu, men kanske ett ämne att ta upp, jag vet inte...??? ???

Tristan sov ingen middag igår, ändå var han på bra humör, inte så trött och grinig, utan somnade vid 18:30
Nikki med somnade vid 19.00 tiden, annars brukar hon sova ca 21.00 sent för henne tycker jag, men då släcker vi lampan för alla, svårt med sovtider, går knappt tidigare, tar ett bad med dom små vid 19 tiden, sen 20.00 blir det sängen med en bok, oftas hamnar Nikki på soffan med pappa för han kommer hem lite sent från jobbet på kvällarna, så just den tiden vill hon vara med sin pappa, så pappas lilla prinsessa, Tristan har blivit så mammig på kvällarna...

Hur ser era rutiner ut? va tycker ni om sov tider???

På helgen släcks lampan 21-22.00 senast, tror det är viktigt med lite egen tid att varva ner själv, speciellt jag för jag är hemma med kidsen 24 tim om dygnet förutom dom få timmarna på helgerna jag jobbar. Har ingen barnvakt, eller nån vän här, många har sina föräldrar osv som ställer upp då och då men jag har det inte, mannen jobbar mycket så jag har fullt upp med kidsen...

I natt sov Tristan oroligt, ja han sover fortfarande med mig i sängen, vi det trångt här i huset, det är stort på utsidan men inne så små rum, Robin och Tyrese delar rum, Nikki har ett litet rum, då skulle vi behöva våningssängar, innan vi flyttade in så var det halv möblerat med sängar och det finns inget förråd att ställa dom i, så trångt, fick vi bort sängar skulle det vara bättre... Läget är bra här och alla hus här i UK är trånga och små...

Super trött idag, men känner mig lugn idag morgonen började bra och så ska det vara...
Ska gå och handla idag, beställa hem hundmat och nytt halsband och koppel till Max, och han skulle behöva en ny hundbädd...Tugg bit tålig hundbädd in my as det var!...

Jobbar i morgon fredag! Bara så synd att jag missade 2 dagar, men vi får se vad som händer nästa vecka, Tristan har nursery på måndag och tisdag så jag hoppas jag får jobba då... Trivs bra med jobbet!!!

Swedish gold <3
Bus på G
Ännu en dag med grå väder...


Had a conflict yesterday with my oldest, start getting together the puzzle pieces, and I can not do more, but now it's up to him... We sat and talked for a while ...Those who are close to me know what I been through, yet again, a subject that is taboo, but perhaps a topic to talk about, I do not know ...??? ???

Tristan slept no dinner yesterday, yet he was in a good mood, not tired and grumpy, but fell asleep at 18:30

Nikki falling asleep at the 19:00, otherwise she usually sleep 21:00 late for her, I think, but then we put off light for all, difficult whit bedtimes, take a bath with the little ones at 19.00, 20:00 is the bed with a book.
Nikki always want to bee on the couch with her dad before, he comes home a little late from work, so right this time she wants to be with her dad, so dad's little princess, Tristan has become so momish in the evenings.
 

What are your routines like? how do you think of sleeping times???
 

On the weekends we put off lamp 21-22.00, believe it is important to have some self time to unwind yourself, especially me because I'm home with the kids 24 hours a day except for the few hours on the weekends when I work. Have no babysitter, friend or someone here, many have their parents help, but I have not, the man works a lot...
Last night, slept Tristan worried, yes, he's sleeping still with me in bed, we are very crowded in this house, it's great on the outside but inside this little room, Robin and Tyrese sharing a room, Nikki has a small room, then we would have to bunk beds but before we moved in it was half furnished with beds and there are no stores to put them in, so crowded, we got away beds, it would be better. The location is good here and all the houses here in the United Kingdom is narrow and small ...


Super tired today, but feel ok today, morning started well and it should be ...


Will go shopping today, order home dog food and a new collar and leash to Max, and he would need a new dog bed ... chewable piece of durable dog beds in my as it was! ...


Working to morrow Friday! Just so sorry that I missed two days, but we'll see what happens next week, Tristan has nursery on Monday and Tuesday so I hope I get to work then ... I get on well with the job! me i like!


Cheers Ginger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar