3 oktober 2011

VO5 Give Me Texture Instant Oomph Powder Volym till håret =)

Här är vad VO5 Give Me Texture Instant Oomph Powder ser ut...

Denna flaska innehåller 7 gram ser lite ut men otroligt drygt...


När du använder detta pulver är det viktigt att skaka flaskan först. Anledningen till detta är att ingredienserna i pulvret börjar aktivera.

Flaska utan att skakas ...




Flaska efter att ha skakat ...


Som du kan tydligt se, expanderar pulvret en hel del! Jag förstår inte riktigt hur det fungerar men jag tycker det är ganska häftigt

Applikatorn ...


Det har en twisty cap mening inget kladd, om denna flaska hade en tunn cap skulle pulvret hamna överallt. Jag gillar också hur liten applikator, hålet i toppen är så stort som ett nålstick! detta är bra eftersom det betyder att du inte använder för mycket av produkten.


Pulvret påminner mig om salt när det gäller utseendet på det, tack och lov att det inte luktar salt.

Den avsedda sättet att använda pulvret är att direkt tillämpa den på ditt hår med hjälp av flaskan. Jag tycker det är bättre att använda pulvret i  handen och sedan massera in det i hårbotten med hjälp av fingrarna. Detta sätt kan du specifikt välja vilken del av håret som du vill volym.


Mina tankar...
  • Du behöver inte använda mycket av pulver, självklart om du har kortare eller tunnare hår så kan du behöva använda mer.
  • Man kan förvänta sig att pulvret ska visas vitt i håret men inte, det är helt klart
  • Pulvret är ett bra alternativ istället för hårspray
  • Pulvret luktar så gott! Jag trodde att det skulle ha haft ett kemiskt lukt det men så är det inte!
  • Denna lilla pärla blir det platta håret till volym bara på några minuter!

VO5 Give Me Texture Instant Oomph Powderär en klar vinnare i mina ögon, jag kan verkligen rekommendera detta underbara pulver till alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar