28 oktober 2011

Fredags mys / Friday snuggle...

Solen skiner så fint väder!!!
Jag funderar på att gå till parken med kidsen och Max.

Lite trist att Tristan är snorig igen, fort det går över så kommer det tillbaka, konstigt men det är väll så denna period...

Något som jag stör mig på är hur fuktigt det är denna period inne, blir galen, har inte förstått mig på hur jag ska styra med värme och öppna fönster, får det inte att gå ihop, luften är anurlunda här mot i sverige lite tror jag, kanske med att alla hus är tegel? fattar inte, uppe mest problem, det immar och är så fuktigt, nere så måste jag alltid öppna fönster när jag lagar mat, annars blir hela huset som en dimma på fönster...
Någon som förstår sig på vad jag menar och har tips? för så här var det inte i Sverige???

Den 2 November är det svenne möte, vi svenskar i Newcastle träffas på Tyneside Cinema på fika, ska gå på den, det var ett tagsedan nu, ska ta upp mitt så kallade fukt problem...

Fredag, då är det The Vampire Diaries och Secret Circel bästa dagen! Ni har väll inte glömt Walking Dead på måndagar nu och survivor på torsdagar har kommit ut med en ny säsong, många bra serier ute nu att titta på!

Jag hoppas min jobb runda i helgen går bra, lite orolig över Gosforth rundan på kvällen då det är mörkt ute, just att hitta och där jag ska gå är det välldigt mörka vägar, inge bra men fick personligt överfalls alarm, som ska hjälpa lite iaf att känna sig trygg, hoppas nu att jag hittar där borta... Skulle ha körkort och bil, hummm kanske börja övnings köra??? hummm i vänster trafik hummmm...

Njuta lite mer av det varma kaffet och solen nu då, strax promenad!

Snällaste frågan idag jag fick av min tonåring, mamma hade du brödrost på din tid? öööööööh hur gammal är jag ööööh hallååååå snällt va? känner mig lite gammal el? va tvungen att fråga Tyrese (10år) och han visste att dom fanns och tyckte storebror var elak höhöhö... Tack mammas gull unge!!!

Va ska ni hitta på i helgen??? Önskar alla en trevlig helg!

Friday snuggle!!!

The sun is shining so nice weather!

I am thinking of going to the park with the kids and Max.


A bit sad that Tristan is snotty-nosed again, once it passes, it will return, strange but it is this period...


Something I bothers me is how
moist it is this period inside, i go crazy, have not understood me of how I will govern with the heat and open windows, do not get it, up stairs its most problems, it condenses and is so moist down in kithen, I have to always open the window when I'm cooking, otherwise the whole house like a mist on the window ...Someone who understands what I mean and have tips? 
 
November 2 is the Swedish meeting, we Swedes in Newcastle meet at the Tyneside Cinema on coffee, will go, it was long time now, will take up my so-called moist problem in the house ...


Friday, then it's The Vampire Diaries and Secret Circel best day! You have not forgotten Walking Dead on Mondays now and Survivor on Thursdays has come out with a new season, a lot of good series out there now to watch...


I hope my work round this weekend is going well, a bit worried about Gosforth round in the evening when it's dark outside, just to find and where I should go, dark roads, i got personal alarm, which should help a bit anyway to feel safe, are now hoping that I can find there ... Would want to have a driving license and car, hummm maybe start practice driving??? hummm hummmm on the left ...


Enjoy a little more of the hot coffee and the sun now...


Question of today I got from my teen, - mom, did you have a toaster in your time? Oooooooh how old I am ehh hallooooo nice huh? feeling a little old? had to ask Tyrese (10yrs) and he knew that they existed and thought big brother was mean höhöhö ... Thank you mamis darling!

Wish everyone a nice weekend! What will you do this weekend??? Take care!


Cheers Ginger 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar