3 oktober 2011

Lite uppdatering då...

Har suttit hela dan och funderat vad jag ska skriva, men inget speciellt dyker upp...
Har haft det jobbigt förra veckan och helgen, saker som va i det förflutna dyker upp och jag blir bara besviken och sårad, så för att rädda min lilla familj måste jag ta ett beslut, jobbigt men är det så måste jag. mera om det sen om det blir aktuellt, men urs va jobbigt det är, glömde totalt bort mig själv, titta på mina serier och bara vara på kvällarna när kidsen sover men nopp, fullt kaos och har varit så spänd så rygg och nacke blir dåliga.
Just nu ska jag komma först, jag ska tänka på mig och må bra! Vad som än krävs så i do it!!!

Var på andra kursen på jobbet förra veckan, va först igen och pratar och agerade test kanin, duktiga jag! fick världens godaste smörgåsar så stora och med nån kyckling röra, gott var det!!! Fick jobb telefon väntar på min id bricka och startar igång med intro på lördag och söndag, har fått info om det så det känns klart spännande...

I går, söndag tog jag egentid med Tyrese, vi åkte till Metrocenter me i lov!!! Ikea finns där så det blev lite svenska grejer och vi proppade i oss korv med bröd, lite besviken på att bilar godiset var slut, men det kommer in. Sen va vi i olika affärer och sen på djuraffären, såg en sån söt fluffens kanin, så gullig så mkt hår så fluffens, tittade på fiskar, tropiska underliga fiskar som jag alldrig sett förut, hittade ett super fint akvarium, måste köpa! med tropiska fiskar så klart denna gång...
Saknar ju mitt akvarium hemma i Sverige och min kanin, så det blir nog att köpa när lönen kommer, 2st kaninbebisar för 500kr super stor inne bur för 600kr Tyrese vill med ha en kanin så det ska blir våra. Se vad Max tycker om det höhöhö...

Igår hade Tyrese gjort kaffe på sängen till mig <3 tack söta du! Nikki hällde då ut socker på golvet efter Tyrese använt det till kaffet, så Max åt upp några dl socker, ont i magen fick han och kräktes, sen fick han tag på hot chilicorncarne så i natt hade han haft diarre, ingen najs syn på morgonen. Så fick städa och Max bli duschad, han mår nu lite bättre stackarn...

idag var jag och Tristan hemma tillsammans, Tristan har varit tornado varning på idag, så liten kan göra så mycket, men 12:00 somnade han så jag med passade på att ta en powernap, skönt att bara få slappna av.
Nu mitt i kvällsracet fullt ös och jag har ont i ryggen...
Väntar på att dom ska fixa proppen el säkringen i huset, inga taklampor funkar en lampa slog ut alla uppe, så lite besvärligt och inte hittar vi propp säkrings skåpet, så dom får komma och fixa men när???

I morgon åker Erick till Sverige Uppsala, på tjänsteresa, blir borta 3 dagar...
Jag ska ringa daycare i morgon till Tristan och se om vi kan börja inskolning nu då, han är fortfarande snorig men vi får pröva och jag hoppas på det bästa...

Jag är otroligt stolt över Nikki!!! Hon är så duktig, så stora framsteg hon gör i skolan, otroliga bra lärare dom har som lär, konstigt då med läxor som fyra åring men hon älskar det, hon börjar läsa böcker, alfabetet med ljud, vecko dagarna kan hon nu, så otroligt duktig, hon har kommit in så bra. Hon pratar så mycket flytande engelska nu, så viktigt av mig nu att hålla kvar svenskan, måste gå igenom svenska alfabetet med henne...

Näää nu ska jag fortsätta med mitt kvällsrace uppdaterar lite senare med lite tips!!!

Cheers Ginger





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar