9 oktober 2011

Tjoooo!

Har jobbat helgen färdigt med mina intro...
Lördagen så var det mycket nya intryck, se lära mm, men det flöt på, jobbade 7:15 till 10:00 sen hem kaffe på fyllning och en snabb powernap blev det för fredags natten var sömnlös.
Tillbaka på tea time rundan 16:00-20:15 där på första så gick jag totalt vilse, fast jag hade iPhone med karta så var jag spårlöst borta totalt vilse, efter mycket om och men så hittar jag en gammal farbror att fråga vägen, han visar mig, så snällt! problemet var att det namnet på vägen/gatan var det inte, utan en lägenhet stället så det var ett problem för alla så det var inte första gången det hänt...
Missade då den första stället... Men kom tillbaka dit idag, dom lika med turturduvor <3
Men allt flöt iaf på, tiden går ju så snabbt på detta jobb.
Söndag idag, har gått toppen, började hos M <3 själv, Karen skulle komma lite efter så jag startade och gjorde ett bra jobb, denna underbara M fastnade jag speciellt för så jag hoppas att jag får komma tillbaka till henne igen. Fick beröm för min fot massage med kräm, så hon med ville att jag kommer tillbaka.

Träffat underbara människor så fina fast det var en person som aldrig ville se mig i gen för att jag är ny, för dom orkar inte binda sig efter 10 walkers, men vad kan jag göra? är bara där och accepterar läget och gör det bästa, men första personen som fick stanna kvar i lägenheten, dom andra blev utkastade på en gång så det var ju bra, att jag ändå var inne där kvar, vet hur man tar hand om situationen, ger dom respecten, då kommer man långt!

Sett så mkt nu, end less love, och hjärtskärande så blandad av känslor <3

Jag är iaf den nya walkern the swedish one. har jag tur nu, så får jag min egna runda där jag är den första och är boss över Montagu, så det blir spännande... Väntar nu att kontoret ringer i morgon i veckan...

Bara så konstigt här, dom har ingen ob, och lönen är den samma för alla, går inte upp något, sen får man lön var andra vecka så utbetalning 2 gånger i månaden.

Men en bra sak är att jag kan få ett certifikat och få bli utbildat nurse, så det är bra.

Samma idag att jobba morgon sen komma hem och vara lite under dagen och sen iväg, bra tycker jag, men blir spännande och se hur det blir. Saknade Trisatn och kidsen dom saknat med och det är kul att se, är ju hemma med dom alltid! Konstigt när mamin är borta hihihihi...

Ska in till Haymarket kanske i morgon, ska byta jacka, inte riktigt nöjd med den. Blev ju lite stress shopping i fredags höhöhö...

Nawww snart dax för sängen, trötter är man med alla nya intryck och språket mm, skönt att komma hem å få prata svenska, men skönt att få komma utanför med och få träffa alla dessa underbara <3

Mycket i min hjärna och hjärta som ska smältas och Tristan är redo för daycare inskolning, så i morgon ringer jag...

Take care Cheers Ginger


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar