1 september 2011

Wohoo!!!

Tisdagen så kom ju Erick hem från sverige efter 11 dagar där, och han kom hem med hela väskan full med svenska grejer, så mkt godis och ostbågar, och fick 2 limpor med prince, det finns ju inte här juuu, tack <3
Satt och mumsade på ostbågar och djungelvrål, och blev totalt utslagen och somnade på soffan, tror jag har varit så spänd och äntligen kunde jag bara relaxa...
När jag vaknade hade E gjort potatisgratäng med kött så gott, efter det var det bara att gå över till min granne Bunim som hade spa kväll, underbara kväll sååå skönt, blev serverad med vin och plock och sen ansiksbehandlingar, med varma handukar och krämer och mask ååå va fint och lungt med tända ljus och avslappnande musik, sååå underbart efter dessa dagar som gått, slappnade av till 110% och det känns i kroppen nu så trött jag är!
Var borta nästan i 2 timmar, skoja när jag kom hem att alla barnen saknat mig sååå, hehehe... 2tim hehehe...

Sen idag onsdag så hade jag arbets intervju på age uk, home care. Hittade stället bra gick bara lite vilse först på grund av min iPhone gps men hittade rätt, så duktig jag är och var tidig... 30 minuter...
När det väl var min tur så kom jag in i ett rum där det står 3 stolar, hehe, känndes ju lite skumt, men jag hade självförtroende och positiv och tror på mig själv, så fin jag var i min kostym =)  business woman look!
Dom ställde massor med frågor och pratade och ja med allt på engelska då, allt prickade jag rätt, var ju lite nervös just att prata men har ju fått så mkt erfarenhet nu i affärer, skolan, mina grannar, fotbollen och pojkarna och promenader att prata och förstå bra, speciellt deras dialekt dom har här, jordich kallas den för.
Så dom sa det kommer ta 1-2 dagar till jag får svar. Men vad händer, på eftermiddagen ringer dom, och säger du är successful, vi erbjuder dig en tjänst! Jag höll på att tappa andan för hela dagen var det intervju på den tjänsten med många som sökte och jag fick den! Wooohooo!!! 
Så på måndag ska jag in och kolla schemat och skriva in mig med mycket mera. Det är heltid, och jag ville ju bara ha kvällar helger men fick nu dag pass men dock bara några få.
Så nu ska jag börja kolla upp day care till Tristan, handlar om 2 dagar i veckan bara några 3 tim kanske, så det är ju ok, tror ja...


Efter intervjun så gick jag runt inne i stan, da wonderful city Haymarket, i lov! Så gott kaffe på Starbucks coffee cafe, satt på ute serveringen och njöt! Mysigt mys mys...


Sååå otroligt trött, har varit sååå spänd, har somnat på soffan igen idag, maten blev serverad igen med kyckling och ris mumms! och vin!
Så konstigt det var, hade bara Nikki och Tristan hemma idag på eftermiddagen, Tyrese och Connor åkte hem till han och Tyrese ska sova där till Fredag och Robin hade fotbollsträning, kände ju hur tomt som helst ju! men hade ju så mycket tid med Nikki att sitta och läsa böcker på engelska, hon är så duktig min lilla smurfa!!! Tristan är så otroligt pappig nu juuu... Bara lite mammig...
Men är ju van nu att alltid nästan att ha fem barn hemma som busar runt, igår var dom 6 då Luuk var här med dom och spelade brottnings fotboll hehehe...

Hummm å Max har kommit in i trots ålder hehe, lyssnar knappt, han är så busig, va ute och tog en lång promenad själv med honom, så han har lite egentid med mig, för annars är ju alltid någon med mig höhö...


Oj vilket långt inlägg, dax att sova strax...


(Ska tipsa om massor i nästa inlägg =)


Cheers <3 


Sölar typ alltid med mitt kaffe, ni som känner mig vet hihi...
Tisdag tiiidig morgon i min säng, Nikki kommit in när jag sov, vaknade till...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar