19 september 2011

Hummm...

Tristan och jag har varit nu och hälsat på daycare (dagis) det är ok där, det är ju nära med bara några minuter, men just inskolningen är inte den samma och det förväntade jag mig om, här börjar dom redan som 6v gamla bebisar, som jag säger, inte samma system som i Sverige, ingen föräldrar penning här, så enda alternativen är att dom har en man som jobbar så man är hemma med barnen, är man själv så måste man ut och jobba redan så tidigt...

Tristan var blyg, höll om mig hårt, inte släppa taget, men ok var det, uppdelat och så,inskolningen går till att jag är med första dagen, sen andra dagen ska jag bara lämna honom och säga hej då, shit hur kan jag bara göra så??? kan jag vara så grym att bara göra det, kommer han få skador resten av sitt liv bara för att jag inte är van med detta system??? Dom lovade mig iaf att dom ska ta det försiktigt eftersom det är så ovanligt att dom börjar så sent som Tristan, så jag kan få lite undantag att få vara med lite mm, och det skulle jag uppskatta, annars vet jag inte om jobbet är värt detta...
Problemet med jobbet är att dom inte hade kväll, natt, helg utan lite blandat, men det är max 3 gånger i veckan då... Urs jag vet inte, men ändå... Ska ringa mitt jobb och kolla upp arbets schemat för Tristan får plats där nu 1 oktober om jag vill, innan det är det inskolning i 2v. Så redan nu är det då dax att börja.

Hummmm hummm hummm....

När vi kom hem så blev det promenad med Max, han måste lära sig att inte gå före barnvagnen så träning, han är duktig just att sitta när vi stannar och väntar på grönt ljus.
När vi kommer hem så stannade Tristan på framsidan, han började leka med sina bilar, så jag tänkte bara ta in Max så han fick dricka vatten, på 2 sekunder hinner Tristan ner till grinden, får upp den och går, jag fick något med panik, så trafikerad vägen är framför oss, sen vet han ju Tesco framför oss, va skiiit skraj att han står mitt i vägen, springer ner och ser han står på trottoaren, som tur var är det en gamal man där med sin hund.
Så dum man känner sig som mamma, skulle inte vänt ryggen till, inte ens för 1 sekund! Det kunde hänt en hemsk olycka!!! Urs va hemskt! Så snabb han kan vara, huva huva!!!

Tristan är på något grinigt humör idag, ska se om han vill vila middag en stund kanske ja med ta en lur med honom, slappa och ta det lugnt, det behöver jag idag. I morgon har jag mycket att uträtta...

Läste nu att True Blood 5 säsongen kommer ut sommaren 2012, ååååh va länge man får vänta nu då.
Kanske börja om från början och titta...

Take care Cheers Ginger!




1 kommentar:

  1. Ojj vad det kan skilja sig från länder. En kompis till mig bodde på cypern innan, och de har samma system där. Det funkar säkert bra för de som inte är vana vid nått annat, men vi är ju trots allt vana vid en annorlunda inskolning här, tycker de kan ta hänsyn till det när man bor utomlands. :)

    Lite skoj, vi har med en hund som heter Max :D

    Angående selen, tycker du gör absolut rätt att använda sele på ditt barn. Man ska alltid göra det som känns rätt för en själv :))

    SvaraRadera