19 september 2011

Ohhh nooo...

Upptäckte nu att fjärde säsongen på True Blood är slut, nu måste man ju vänta på den femte juuu...
Måste kollas upp när den släpps, tur man har Vampire Diarys och Secret Cirkel, väntar på Teen Wolf med och Walking Dead...

Så ingen Monday Funday nu då =(,,,

Snart är jag och Tristan på väg till Daycare och titta runt, shit det är så kallt på golvena ute lyser solen typiskt höstväder fint men kallt och förkylningarna.
Är iaf hemma själv med Tristan idag. Nikki håller på att lär sig alfabetet och veckodagarna i skolan, och hon kan dom, så duktig hon är, stolt blir jag eftersom nu är det den tredje skol veckan.

Ska bara ta det lugnt idag, ska passa på att hitta på lite äventyr i veckan, jag ska försöka hitta termos mat lådor så Nikki kan ha varm mat till skolan, dom har inte micro på skolan så det är synd, för lite svårt att komma på olika varianter på kallmat lunch, tar gärna emot tips om ni har =)

Nu ska jag ta en kopp kaffe och snart iväg med Tristan <333

Jag återkommer senare och skriver hur det gått, det jag tänker på här är att säkerheten är så mycket större här än i Sverige, skolorna har höga staket, när lektionerna börjar så låser dom grindarna, man kan då bara komma in genom receptionen, samma med dagis, du måste ringa på en klocka för att komma in, medans i Sverige då kan vem som helst komma in i skolan, pedofiler, föräldrar som bråkar om omvårdnads tvist kan komma och plocka upp ungen, undrar bara varför är allt så olikt? skoluniformer här, och anti mobbing, mobbing här existerar inte, mobbar du blir du utkastad från skolan... Lite hårdare, men visst funkar det, lite intressant att se båda systemen. Klart intressant!!!

Återkommer senare, Cheers Ginger!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar