14 september 2011

Super Mom!

Fortfarande totalt utmattad över allt men är en stål mami så keep going on and on...
Just mycket som händer och speciellt med Robin som är så sjuk, han går nu på antibiotika och Ibuprofen, har varit i Benwell, värsta kåkstället, där den kliniken låg, blir han inte bättre till fredagen då vi får träffa läkaren igen så blir det rönken mm...

Är som en ping pong boll, överallt hit och dit fram och tillbaka inte 5minuters lugn, har haft huvudvärk i 3dagar lite bättre idag...

Jag lämnade Nikki idag på skolan, hon är så duktig! bara 4år och kan så mycket nu, lite tufft då att dom börjar med läxor redan nu, men det har gått bra, hoppas dom bara kan anpassa Nikki för att hon inte är född här, ska prata med skolan...

Jag kan bli lite frustrerad på mig själv just nu, känns som jag tappat bort mig själv, men jag hittar tillbaka, bara lite frustrerad över mig själv att jag inte kan uttrycka mig själv till 100% på engelskan, men det kommer bli bättre, lite svårt med deras dialekt men kidsen börjar redan prata den så jag lär mig från dom <3
Men lite upp och ner, mycket som händer men det ska allt bli bra!

Tristans daycare ringde och vi ska komma dit på måndag för att titta runt där, dom har plats till honom, så det känns ju bra!!! Jag kan snart börja jobba nu, har 3 kurser att gå på, vill bara ha allt ska flyta på, just med att Robin blir frisk, och inskolning med Tristan, kommer kännas totalt jobbigt att vara utan dom än då, men jobb är viktigt just nu, men ska ändå se till att jag får arbetstider som funkar med familjen...

Idag var vi i Kenton shops, va inne på en andrahands affär, fyndade en laptop till Tristan och Nikki för 3 pund ca 30kr och andra leksaker, och pengarna går ju till välgörenhet så det är ju bra!

Blåsten/stormen över Newcastel börjar mattas av, sol och fint väder. Idag inga mer planer, bara försöka ta det lungt, ska ta en promenad med Max, han är duktig kan vara själv hemma, inget gnäll eller ylande bara lägger sig å sover, kanske skönt för honom med lite lugn och ro??? hehehe...

Tristan sov ingen middag igår, det slutade med att han sitter vid köksbordet och huvudet nästan ner i maten, vägrade luta sig bakåt, han somnade vid efter 18:00 och sov hela natten till 06:30, så Nikki var lite sur för hon ville ju bada med Tristan, dom gör ju det varje kväll tilsammans så hon försökte få Tyrese att bada med henne men nopp... Så otroligt skönt med rutiner, kvällen går ju lixom för snabbt känns det som och det är ett kvällsrace upp och ner och jag gör ju Nikkis lunch till skolan och sen ska det lagas mat, plocka, diska brukar Robin göra, men inte nu när han är sjuk, så det har underlättat när han gör så fullt upp och mannen hemma på oregelbundna tider så fullt upp nu...

Så igår somnade jag tidigt för min del, jag var på sängen 23:00, skönt att relaxa först till en serie sen sova, lite konstigt för mig jag som är en nattuggla, alla undrar var jag tagit vägen, bara lite fullt upp, måste få in rutiner i kroppen...

I morgon är det premiär för the vampire diaries <3 underbart!!!

Huvva, Tristan fick tag på en penna, ritat på väggarna, just nu går han som en tornado river ner allt, springer till brevlådan och kastar ut grejer via där, hur får man ett stopp på detta??? Huvva huvva!!!

Full måne...

Max sten sover...
By night...
Benwell
Benwell, här finns inga bankomater, kiosker, inte ens apoteket tar kort huvva!
Nikki <3

På väg hem från skolan...


Tristan så arg, kastade skor och sockar...
Vägen hem från skolan...
Tristan somnat vid bordet, hihihi...
Tyrese
Sjuklingen Robin
Nikki på lite surt humör...
Max
Tristan med den nya laptopén




[i]Här slutar Internet

Du har nu kommit till den allra sista sidan på Internet. Vi hoppas du gillade surfningen. Nu är det hög tid att gå ut och leka.

Förslag på vad du kan göra utomhus:
  • Gå en sväng. Dvs. använd benen att röra sig runt i terrängen. Kan även kallas att spatsera.
  • Jogga lite. Dvs. att använda benen att röra sig runt i terrängen snabbare än när man går. Om du joggar fort kallas det för att springa.
  • Cykla runt och kolla på den fantastiska naturen i äkta 3D! Stanna cykeln av och till och känn på träden och stenarna.
  • Om det är varmt i vattnet där du bor, kan du ta en simtur. Detta bör du däremot inte göra om du inte kan simma. Då kan du istället göra något som kallas för att bada.
  • Besöka någon du känner.
HTTP 101 - Ha en fin dag!
Hälsningar från Internet


Cheers!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar