3 september 2011

Oj då...

Fick nu ju reda på att Nikki och Tyrese börjar skolan på måndag, trodde det var på tisdag, oj då...
Så nervös att lämna min lilla smurfa Nikki, jag har varit hemma nu med henne sen November förra året ju, och bara släppa henne så där känns jobbigt, hon är ju min lilla smurfa, orolig men hon kan bra engelska, hon kan mkt, men annars så finns ju Tyrese där på samma skola, så visst blir det spännande och nervöst denna vecka med inskolning på skolan, hon är bara 4 år... Men Tyrese finns där med <3 (om det skulle behövas översättning. Nikki kan ju räkna till 10 på spanska, tack till händiga Many på disney channel här, då andra språket är spanska....
Så idag var jag och Tyrese på äventyr, vi åkte dubbel buss in till Haymarket da city och shoppade, så mys vi hade, gick runt i affärer och sen på donken för att äta lite. Tyrese fick 3 nya skor, 2 par skol byxor och en klocka och lite underkläder å sockar.
I morgon är det Nikkis tur, ska fixa det sista för henne, behöver skol klänningar till henne och skol skor som måste vara svarta, samma med Tyrese och Robin. Blir intressant och se hur Nikki reagerar till det med att inte ha på sig rosa, hon är så galen i rosa och prinsessor allt ska va i det...

Det som är synd nu som krockar är att jag skulle till jobbet för inskrivning 12:30 och jag tror Nikki slutar mellan 13-14:00 och E har sin första arbetsdag på måndag så allt krockar ju, så ska se om jag kan komma in på eftermiddagen... Har kollat upp lite med daycare till Tristan, ska ringa om mer info då jag får tid.

Jag är så nervös nu ju, så mycket händer, känns som jag är i en torktumlare, Ska jobba och bara vara hemma med Tristan ju, sååå konstigt!

Idag fick jag iaf shoppat lite med, ett par nya skor och tights, tycker om hösten med kläder iaf, behöver lite mera men det tar jag snart. Kanske på min första lön då =)

Jag skulle ju tipsa lite om massa grejor men blir inte så mycket av det, så stressad över allt just nu, så lite kan jag nu och resten sen...

Mitt underbara tips är den här, gliss shine tonic så bra till håret, älskar den!!! ca 15kr här i Newcastle

Och sen kan jag tipsa om 3 st filmer!

A young woman grows up to be a stone-cold assassin after witnessing her parents' murder as a child in Bogota. She works for her uncle as a hitman by day, but her personal time is spent engaging in vigilante murders that she hopes will lead her to her ultimate target - the mobster responsible for her parents' death.

A remake of the 1985 original, teenager Charley Brewster (Yelchin) guesses that his new neighbor Jerry Dandrige (Farrell) is a vampire responsible for a string of recent deaths. When no one he knows believes him, he enlists Peter Vincent (Tennant), a self proclaimed vampire killer and Las Vegas magician, to help him take down Jerry.

Growing up together, Mitch (Ryan Reynolds) and Dave (Jason Bateman) were inseparable best friends, but as the years have passed they've slowly drifted apart. While Dave is an overworked lawyer, husband and father of three, Mitch has remained a single, quasi-employed man-child who has never met a responsibility he liked. To Mitch, Dave has it all: beautiful wife Jamie (Leslie Mann), kids who adore him and a high-paying job at a prestigious law firm. To Dave, living Mitch's stress-free life without obligation or consequence would be a dream come true. Following a drunken night out together, Mitch and Dave's worlds are turned upside down when they wake up in each other's bodies and proceed to freak out. Despite the freedom from their normal routines and habits, the guys soon discover that each other's lives are nowhere near as rosy as they once seemed. Further complicating matters are Dave's sexy legal associate, Sabrina (Olivia Wilde) and Mitch's estranged father (Alan Arkin). With time not on their side, Mitch and Dave comically struggle to avoid completely destroying each other's lives before they can find a way to get their old ones back.

En bra gel mot tänder på G på dom små, en bedövande salva som underlättar när dom får sina första tänder, den finns inte i Sverige men jag har skickat den på post till vänner i Sverige... Toppen kräm! Underlättar så...

Mina dagar har varit fullt upp just nu och lite upp å ner, men så underbart att bara fått lite egentid och åkt i väg på äventyr mm, så glad att ha Tyrese hemma i gen efter 2 dagar hos Conner, han ger liv i detta hus, han är så busig ju hihihi, så nu är det snart vardag tillbaka, kommer kännas tomt att vara hemma utan mina 3 hjärtan men så är det, nu tillbaka till verkligheten med skola, läxor och jobb då...

Mmmm nu ska jag chips & dippa, i morgon på äventyr med tre av kidsen, E och Robin har fotboll.

Cheers!

1 kommentar:

  1. En sån kräm vill jag ha när Jax börjar få tänder ! Kram

    SvaraRadera