7 september 2011

Jag och Tristan

Mmm min Nikki är så duktig! så stolt nu när jag lämnar henne, hon ger mig en kram och går och sätter sig i ringen med alla barnen, thats my giirl! Känns bra, men redan nu börjar hon tappa svenskan och pratar så mkt engelska, hon börjar verkligen tänka innan hon säger något på svenska, så jag har lovat Erick att jag inte får prata engelska med henne och Tristan, svårt ju, så bara svenska från mig och Erick pratar bara engelska.

Så skönt att se att Tyrese med trivs bra i skolan, i dag är det Robins första skoldag efter sommar lovet.

Försöker hitta en ny väg till skolan, den vägen är som en labyrint, 2 gånger nu har jag försökt gå den vägen men det blir sådan omväg, men jag ger inte upp, vet att den finns, en snabbare väg men måste bara komma på den ju...Hur svårt kan det bli???

I natt hände det igen, en brand på Kenton Lane hos våran granne, en smäll och sen brann det, men brandkåren var här på noll tid och släkte den, men läskigt nu när det är 2 st bränder på kort tid, hoppas INTE att det är en galning där ute... Så det ledde ju till att jag sovit dåligt inatt...

Känns konstigt, så tomt här hemma, men Tristan och Max gör ett bra jobb att hitta på bus.
Städar och plockar och grejar idag, se om det blir en promenad ner till ny öppnade Asda bara en bit här ifrån, närmare dit än till stooor Asda nere i Gosforth, så det är ju bra!


Redo för skolan!


Nikkis skoluniform


Så går det när man äter själv... Höhöhö...


Cheers Ginger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar