6 september 2011

Fullt ös!!!

Nikkis första skoldag blev lite som det blev, som sagt var jag visste inte om att man bara lämnar, inte stanna och vara där så jag tror det blev konstigt för Nikki, men allt hade funkat bra till lunch, då dom serverar en engelsk konstig korv med veggy potato, som tur var var Tyrese där och sa till dom att Nikki inte äter korven, men det andra åt hon lite av, men blev nog nervös, jag finns ju inte där, allt är så nytt med skolan, språket eleverna, stackars min smurfa! när jag äntligen lyckas tackla in mig i klassrummet så ser jag Nikki, hon skakar som ett asp löv och var så rädd, hon kommer till mig och gråter, ont i magen, sen 1 minut efter det kräks hon över hela mig, in i min tröja på mig överallt, dom andra föräldrarna försvann väldans snabbt där...
Tyckte så synd om Nikki, jag behöll lungtet, det var jobbit för Nikki att gå hem, Tristan sov i vagnen, sen när vi kommer hem kräks hon 2 gånger till sover och sen piggnar till, börjar berätta om dag på skolan på båda engelska och svenska, hon fick sen happy meal av pappa när han kom hem...

Så nu har vi bestämt att Nikki ska få lunch hem ifrån i sin nya lunch princess bag!
Och vatten med hemifrån, vet inte om skolans vatten är ok för våra magar som inte är så van med det, samma hände Tyrese på hanns första skoldag han kräktes med...

Skummt juuu!!! kan det vara skolbakterie? nervositet? vattnet?

Va lite orolig, men visar inget, Nikki mådde bra på morgonen, så vi fixade hennes lunch låda och går till skolan, berättade sen i går till Nikki att mamma lämnar, sen när du ätit lunch och lekt en stund så kommer jag igen, och det gick så bra på morgonen...

Sen var det bara att dra in till Haymarket, till jobbet och skriva i papper, ska få 3 kurser att gå på med betalt så det är ju bra. Håller på att fixa dagis till Tristan har hittat ett här...
Hade Tristan på Ericks jobb, skojja va kul han hade där, kröp under skrivbord, tryckte på massor med knappar mm hehehe...Stängde av nån server 2 gånger gjorde Tristan hehehe min lilla TORNADO!!!
Hann bara vara hemma en kort stund på en kaffe sen iväg igen, hämta Nikki!

Denna gång var jag först vid grinden och väntade på att dom öppnar, sen rena rama rallyt till Nikki, jag möts av ett leende PHUUUUU va skönt, så glad jag blev! Hon hade haft jätte kul, och berättade när man hör att det ringer då måste man gå in, otroligt skönt att se smurfan ha en bra dag! Så glad så lättad!
Hon ser fram emot morgon dagen med skolan och sin princess lunch bag.

I morgon börjar Robin skolan, så då är det bara jag och Tristan hemma.
Trött jag är, fullt ös hela dagen, sen har vi kvällsracet...Vardagen är här med massor av rutiner...







Tristans sov stil...
Haymarket
På Erick jobb
Blir törstig med allt bus på pappas jobb...
Under skrivbordet...




Nikkis lunch bag
princess väska


Cheers!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar