28 december 2013

Hello sovmorgon

Underbara helg ♡

Så skönt! Tog sovmorgon till 11.40 sen har det varit kaffe på sängen, mys på sängen...
Uppskattar en ledig helg, så underbart att inte ha alarm på, inte behöva gå upp så tidigt, bara få mysa hur länge som helst på sängen... Inga måsten...

Ska strax börja fixa Nikkis rum, sortera leksaker, kasta trasiga och lägga undan det som inte används, ska se om vi börjar måla i Tyrese rum, håller på att leta efter en high bunk bed, så han kan ha skrivbord eller soffa med tv under, ikea har bra saker...

Jag kommer på mig själv just nu hur jag struggel med svenskan, vissa ord blir konstigt, man tappar endel efter 3 år i England, pratar ju engelska på jobbet, affärer och överallt förutom hemma där det blir en salig blandning, Tyrese pratar både svenska och engelska, Nikki och Tristan pratar bara engelska ibland blir det några svenska ord, men jag pratar svenska hemma men så många gånger måste jag prata engelska med Tristan för han förstår inte, men jag kör dubbelt, först på svenska sen engelska. Oj oj oj hur det kan bli.

Inga måsten idag, ska ha en relaxing weekend ♡
Städa lite och greja här uppe, det känns tip top!

Konstigt ändå att man saknar jobbet lite när man är ledig, har ju fått min schema fixat, förut kunde jag jobba 2v irad ledig 1 dag sen 2v igen osv...
Så det känns konstigt att vara ledig, men så skönt!
Hemma med hubby och kidsen så mys, underbart, älskar när dom har lov, när skolan drar igång igen den 6 Januari kommer det bli så ensamt utan dom på dagarna.

Tyrese spelar på wii U, Tristan tittar på, Nikki här uppe med oss på sängen och leker med sina barbies ♡

Ser framemot nyår, ska jobba, men det ska bli förändringar år 2014 ♡

Har ni planer för nyår? Nyårslöften? ska iaf fira in hemma med go mat, lamm och roast potato och gravy, och desert och bubbel ♡

Ska köpa kinesiska lyktor??? Och släppa iväg ♡

Over and out dax för kaffe påfyllning, sen greja här hemma, i kväll blir det popcorn och film mys!

Later!

Trevlig helg ♡


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar