23 augusti 2012

För 14 år sedan...

Då var jag nyblivna 19 år, mitt vatten hade gått och min mamma körde in mig till BB, min mamma och min syster Sussann satt vid min sida när värkarna kom. Kommer ihåg jag hade en idiot till barnmoska, jag hade ont, fick ingen bedövning och lustgasen visste jag inte hur det funkade, barnmorskan visade mig inte utan jag kramade nog i mammas händer så hon säkert fick blåmärken. Tack för erat stöd.
Jag kommer ihåg att jag hade så ont, jag skrek ganska mycket och grät, ingen vidare positiv förlossning...
Under knyst värkarna frågade barnmoskan mig om jag villa ha babyn på magen, jag skrek nej nej nej lyckades knysta ut och det blev en pojke, då kom mamma känslorna och jag fick honom på min mage och där började min resa som nybliven mamma och Robins första dag i livet.
Kärlek var det!

Så grattis på din födelsedag Robin, önskar att du kunde förändra saker och ting, det behöver inte vara som det är, denna dag är otrolig svår för mig efter allt vi går igenom.

Så jag hoppas att din önskan idag kan vara en stor förändring i livet och göra saker bättre och verkligen förändra *sitvationen* Du har allt som många vill ha, en hel familj med glädje, tak över huvudet och kläder på kroppen, vänner och skola och att bo här i UK Newcastle.

Respect har du respect då kommer du långt i livet!

Hoppas du lär dig av dina misstag, och förändra, göra saker till det bättre och förverkla dina drömmar.

/ mamma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar