25 mars 2014

Tisdag. ..

Åh så frustrerad, min cykel är trasig, det funkar att cykla, MEN bak hjulet är löst? Och det funkar inte att skruva åt muttrarna, det kan vara ganska farligt om dom går sönder =/ Riskera det? Hummmm...
Min tredje cyckel, ska se om det går att fixa...
Vägarna här är så dåliga, underlaget är kass.
Åhhhhh jag behöver en bra tålig cykel!!!
Skulle vilja ha en scoter moppe skulle vara det bästa, ska se om jag kan ta mopp körkort men trafiken är vänster och dom kör som galningar, men något att tänka på framöver...

Vaknade i natt att mitt knä gör så ont, har haft problem nu med mina knän, idag är det dubbelt upp svullet inte bra, måste boka tid hos dr...

Igår pratade Nikkis lärare med hubby, hon har svårt, anstränger sig att titta på tavlan, the blackboard, I bland har Nikki klagat att hon har lite ont i ögonen, kanske det blir ont för hon anstränger sig att läsa och se, så vi måste kolla upp hennes syn, tänk om hon behöver glasögon? Stackars min lilla prinsessa ♡
Jag ska igentligen använda glasögon men det har jag inte gjort, tror jag med behöver kolla upp min syn och in skaffa glasögon =/ sen har jag problem med höger öga i bland då något dyker upp på ögat, en bulb som gör ont och senare försvinner det... Konstigt...
Så skaffa tid hos läkaren och optiker...

Idag är det grå väder över Newcastel, och dugg regn och jag ska strax ut igen på jobb, hände en liten läskig sitvation på jobbet i morse, men ok nu hoppas jag, ska tillbaka dit i kväll. Oh bless ♡

I morgon är det strejk på skolorna här i UK? Iaf Newcastel, så kidsen är lediga i morgon ♡
Och det är jag med ♡

Så strax på med regn kläder och funderar på att promenera i kväll till jobbet, eller blir det en chansning på cyckeln hummmm....
Orka gå lixom, det är ganska stort område jag har mina klienter... Hummmm...

Nu är Nikki hemma från skolan och i morgon blir det att åka till optikern, ska passa på att kolla upp min syn med =/
Tristan har varit jätte gosig, fast öron har han inte, underbara 4 åring hehehe...
Han hoppar runt är överallt då menar jag överallt, på köksbänken, bord, hoppandes i soffa och sängar all over the place oj oj oj säger jag bara...

Nu är det dax att dricka kaffe och strax iväg till jobbet igen då... Ser fram emot min 3 dagars ledighet onsdag till fredag ♡

Over and out!
Ha en bra dag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar