26 maj 2011

Stackars liten!

Igår var jag på NHS = vårdcentral/bvc Tristan hade tid, och han hade missat vac sprutor så han fick 3st, och Nikki fick en så jag bestämde att hon fick börja ta så hon inte skulle bli rädd för Tristans alla 3 sprutor.
Sköterskan sa till Nikki krama din mamma, på en sekund var det färdigt då hon stack henne i armen kramandes med mig hon hann inte reagera, så duktig min smurfa är!
Tristan fick alla sina i benen, åh stackars liten va jobbigt det var, 3 sprutor brutalt efter varandra. Efter det fick jag väga honom och han väger snart 14kg och ligger på över kurvan men han har längden med så han är stor pojke! Så om en månad ska vi tillbaka igen för sprutor båda 2 igen...*stackars*

Jag fick en allergi chock mot något, jag vet inte mot vad, men hela min kropp svullnar och full med stora spots som kliar och gör ont. Fick tid på en gång hos en läkare efter jag var färdig med dom små, så bra servic här, mot Sverige då man måste boka tid först och vänta så länge på en tid. Jag har en regäl allergichock och fick ganska starka mediciner men dom hjälper men man blir så dåsig trött av dom...

Erick fyllde år igår, gjorde en jordgubbstårta och till middag blev det potatisgratäng med kött så gott!
Va ganska slut, Tristan hade så ont i sina ben och vac gav honom feber och han bara grät och grät, jag hade fullt upp med tårta och mat, så jag fick ha honom i ryggbärselen, otrolig tuff dag.
Hade ju glömt plånboken hemma då jag gick till NHS så efter det fick jag gå hem igen och hämta den så jag kunde ta ut medicinen. Sen slutade det med att jag stog och diskade allt efter födelsedagen, så 21:30 fick jag ta det lugnt, sååå trött!

Tristan har sovit så dåligt inatt, han har haft så ont och vaknat så många gånger. Han fick en förkylning på köpet och han super dregglar för det är många tänder på en gång som kommer fram, så nu har han feber, han får febernedsättande, han sover lunch nu så när han vaknar ska han få glass...

Nikki är iaf pigg och glad!

Idag blir det half term för pojkarna, dom blir lediga i 10 dagar, undrar vad man ska hitta på.

Så trött...



4 u Erick

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar