23 maj 2011

Helgen som gått...

Har haft en softar helg, filmer, serier å god mat...

Idag har jag långdag med dom små, så vi får se vad vi hittar på, blir nog promenad...

Jag har tänkt tillbaka på min förlossning med Tristan, den var ju otrolig jobbig...
Efter 2 dagars värkarbete hemma med stora smärtor och 2 sömnlösa dagar så åkte vi in, jag var skriven på sös mendet var fullt så jag fick ju åka in till Södertälje, när jag kommer dit så säger dom att jag får åka hem igen för det är inget på G, men efter mkt om och men så skulle jag få stanna kvar för att få sova, få lite sömntabletter.
Så dom skickar hem min man och Nikki var ju med, så dom åker hem för ingen bebis skulle komma.

Men värkarna fortsätter blir ju tätare och tätare, och dom tyckte jag skulle ta en lavemang och en dusch, och vad händer, värkarna går igång ännu mer, låg mest i min ensamhet, fick börja använda lustgas, när jag var öppen 8cm så skulle dom lägga ryggbedövning, men den misslyckades, efter mer än 10 stick så gav dom upp, blev lämnad själv, började känna knyst väskar och hittar inte larmknappen, jag ligger och knystar panik att hitta larmknappen, hittar den och larmar, det tar en stund innan dom kommer, när dom kommer in i rummet hinner dom kanpt ta på sig sina förkläden, minns att dom säger vänta, jag kan inte vänta, Tristan ligger så hanns axel pressar mot min rumpa, shiiiiiiit va ont det gjorde! höll på att riva ner lampan och grejer brevid mig, ville hålla i något, han kom ut, så snabbt det gick, vilken lättnad när man fött fram bebis, minutrarna efteråt är magiska.
Då är all smärta borta och allt man gick igenom va det värt!
Föda själv var jobbigt! Sen att jag fick vara själv i rummet, att ingen fanns där att trösta och ge styrka, bara vara så själv var jobbigt, gör fortfarande ont i mitt hjärta ju!

Hade ju en jobbig förlossning med Nikki, då det blev akut kejsarsnitt, ville inte gå igenom en mardröms förlossning igen... Men glad att jag klarade det by my self! detta var en fredag till lördag natt, på tisdagen hade jag planerat kejsarsnitt men hann föda normalt...

Gravid med Tristan
Tristan

Tristan

Tristan

Tristan
Tristan å Mamin
Gravid med Nikki!
Nikki

Nikki

Nikki å papin
Mamin, Robin, Tyrese, Nikki
En trött mami...

Myyys!!!
 
Nikki
Tristan

Nikki och Tristan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar