10 februari 2014

Sjukskriven

Och vad var det som hände?
Joooo...

Gick till doktorn och dom säger att jag har exem, en bad one... Min hud spricker och jag blöder från armar och hand, försökte att jobba, jobbade onsdag kväll och torsdag morgon, ringer in till jobbet och säger att jag inte kan jobba, gör så ont! Och huden spricker och blöder, blir bara värre med jobb hanskarna och in och ut i värme och kyla.
Jag nekades av jobbet att få va hemma och läka min hud, denna person säger att jag ska cover up my arms, sätt på jobb hanskar och jobba på! OMG vad upprörd jag blev!!! Jäkla människa! Har haft problem med denna person förut då hon skickar mig på jobb långt bort från min area, jag är en walker så jag har mitt område, hon sa du har cyckel så inga problem säger hon, den morgonen skulle jag börja 07.00 och det regnar och det tog mig 40-45 minuter på cyckel och fel keysafe nr fick jag och fick man tag på henne på on call??? Nä!
Alla vet att man skickar inte mig så långt bort på jobb, jag håller mig endast här i min area!

Jag går in till NHS igen och fick papper att jag får 1 vecka sjukskrivning.
Ringer tillbaka till jobbet, och meddelar det och sura miner från dom.
Rapporterade detta till min chef och hon var med chockad hur dom beter sig. Har blivit erbjuden natt tjänst mer info om det kommer jag få snart så vi får se...

Läkarna här suger hårt dom med, dom tar inget seriöst, har varit tillbaka denna morgon på ett läkar besök, har fått utskriven en lotion att smörja, jag har fortfarande kvar exem som gör ont men huden läker, vill att den på handen ska läkas innan helgen då jag jobbar igen.

Helgen har varit mys, städat nere och uppe, fixat Nikkis rum, tvättat och tittat på film med hubby.
Haft besök av Didier, Nikki blev så glad och måste visa allt, dom fick mycket kakor och sweets.

Inte så mycket planer för denna veckan, jag ska koncentrera mig på att bli bra.
Läkaren har skickat en remiss till Freeman hospital, så hoppas den tiden blir snart.
Hubby åker till Harrogate för en natts övernattning i veckan, sen har han några uppkommande resor till utlandet...

Solen lyser över Newcastel idag ♡
Det har frusit på under natten, fin dag wopo wopp!

Kidsen är på skolan och hubby sitter nere och jobbar.
Jag ska relaxa med The walking dead, sen hämta Tristan från school nursery.

Påfyllning kaffe och frukost och lite tramadol, smörja in med hydromol...

Over & out!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar