27 november 2013

Lunch time!

Äntligen hemma på lunch break, myser med egentid med Tristan ♡♡♡

Värktabletterna har gjort sitt, ryggen känns bättre men jag har huvudvärk wtf??? Envisas sen igår, vet inte om det kan bero på att igår på jobbet hade en klient glömt stänga av gas spisen, när jag kom in kände jag lukten och på en gång stänga av gasen öppna alla fönster och dörrar och kallt var det igår, gasen hade varit på hela natten omg! Så farligt, min klient var medtagen, oj om jag inte varit där hade hon somnat in för gott... Hatar gas, så farligt, var där i 2 timmar så blev med lite dizzig och huvudvärk.
Så hoppas att denna huvudvärk ger med sig.

Igår var det film mys haft lite maraton med film och serier så mys och krypa under täcket.
Har haft feber från och till så jag tar det lungt!

Ledig i helgen, har nu jobbat 10 dagar irad av 12, huvva tufft men klirr klirr.

Nikki visar mig varje morgon hennes önskelista, idag skulle hon börja klippa ut bilder vad hon önskar sig för julklappar och limma på papper och sätta upp.
Tristan börjar komma in i åldern att han börjar förstå julen, dom är så excited ♡

Tycker bara att det är så fel vad föräldrar gör nu, galet att små barn 3 åringar ska ha en egen ipad, och massor med dyra grejer, jag tycker julen ska handla om gemenskap, familj och mat och vara tacksam, jag köper julklappar men inte överdrivet, och så viktigt att dom har något att önska och inte få allt dom vill...
Galet hur allt går till nu, så många skuld sätter sig, tar lån omg...
Jag tycker om rean efter jul ♡
Glad iaf att jag står för vad jag gör och våra jular är alltid bra, precis lagom!
Åh börjar längta nu att börja jul pynta, på söndag är det dax, lördag blir det jul shopping och Tyrese fyller år den 15 december tonåring, så fullt upp med jobb och planering, ska lägga in några semester dagar Wohooo!

Ännu en debatt i Sverige är detta med frukt i skolan, omg vilket tjavs, när jag bodde i Sverige skickade jag med kidsen frukt varje dag, vilket gnäll det är! Om ni bara visste hur tacksamma ni borde vara med eran gratis skolmat och mjölk, här betalar vi mycket för skolmat och mjölk, Sverige har så mkt bättre system, här är det dyrt, och ni har hög barnbidrag här är den så liten, så här jobbar vi hårt, som jag nämnt innan börjar dom redan på nursery 3 månader gamla, och full tid då ligger på 8000kr i månaden, Tristan gick mindre än halv tid och vi beatalade nästan 4000kr Men sen började han playgrop den kostade ca 100kr i veckan, nu i school nursery är det gratis.
Men tänk vi betalar för Nikkis och Tyrese skolmat vardera ligger på 100kr i veckan...
Så Sverige har det bra.

Som jag säger hela tiden, det är så annorlunda systemet här mot Sverige...

Jag tycker om att debattera vissa tar åt sig rejält men vi alla har våra åsikter!

Over and out
Dax för lunch ha en bra onsdag!
Åh vad jag längtar till i morgon ♡♡♡


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar