9 augusti 2011

Hummm...

Har fått en förklaring på mitt otroliga dåliga svajande upp och ner humör, röda veckan som jag inte haft på evigheter känns det som... Så kan inte åka någonstans idag, omöjligt! Så nu vet ni det haha...

Hade planer att åka in till Haymarket, men får bli senare i veckan då.
Tyrese har sovit över hos Connor, blir nog en natt till, kändes så konstigt i går, Nikki och Tristan somnade efter nio och det var sååå tyst i huset, Satt och tittade på mina serier och Robin satt och läste. Så konstigt när allt blir så tyst, har alltid typ 5 barn hemma springandes runt med massa oljud till minst 23:00 hehe... Så det var lite mys att bara ha det tyst och lugnt...

Något jag tänker på när man läser lite hit och dit om barn om barnledighet, speciellt dom som skriver vad jag längtar till min barnfria vecka el om det är helg, jag har aldrig haft en barnfri vecka eller helg sen jag fick Robin och han fyller 13 år denna månad, förutom då jag var i Spanien med jobbet och jobbade en vecka annars är jag aldrig utan mina barn, konstigt det där hur det låter? Har varit själv en större del med mina barn vet att det är tufft men aldrig vill jag ha en barnfri helg regelbundet, ok med en barnvakt man kan gå ut på middag eller något, jag laddar upp mig ibland med en ensam promenad på helgerna men det lyckas jag inte med har nog alltid någon av mina med mig, men hur längtar man tills dagis börjar igen för då får man det lugnt igen? hur tänker man då??? Livet är mina barn, jag satte dom i denna värld jag uppfostrar dom tills dom är redo för att flyga ut ur boet, blir bara så chockad hur vissa föräldrar är, jag har regler, jag kan vara tuff, men det är en lärdom, kan inte låta mina pojkar vara ute och ränna runt aldrig för vi vet vad som händer, rutiner och regler är så viktigt, fått höra flera gånger nu hur andras barn älskar att vara hos oss just för att vi har våra regler, det är viktigt! Misstolka mig inte nu på denna barnveckan menar dom som är i rutiner för vissa, om jag skulle bestämma att åka nu till Sverige själv så ser jag det inte som en barnfri vecka, förstår ni min tanke?

Har mycket att skriva om just detta ämnet för det är hett!!! Men har inte tiden nu, för Tristan ska vila <333

Har tittat färdigt nu på The Vampire Diaries säsong 1 & 2, 15 september börjar tredje säsongen längtar så! visste ju inte att den serien var sååå bra ju! missade den alltid då jag jobbade kväll, den är nog liiite bättre än True Blood och Teen wolf  får tredje plats... Tittade på avsnitt 7 på fjärde säsongen på True Blood...

Mmm konstigt inlägg hehehe...

Take care cheers!

2 kommentarer:

  1. Håller med dig Ginger. Även om jag är en rätt "ny" föräldrar så skulle jag inte ens tänka tanken att jag ska vara barnfri en helg el en vecka.... Blir chockad ibland när folk frågar mig om Jax ska följa med. JA klart han ska med, han är där hans mamma är !!!!

    SvaraRadera
  2. Jag håller helt med dig! Förstår inte heller alls hur folk tänker som så gäna längtar efter att vara utan sina egna barn...??

    Jag har alltid haft alla mina 4 barn hemma hos mig ingen år på dagis. Varför ska dem på dagis om jag är hemma?? Infekterat ämne dock... ;)

    SvaraRadera