19 januari 2012

Torsdag

Tristan har blivit super extrem mammig, och gnällig, han suger ut all energi och på det när jag hämtar Nikki från skolan så är hon med trött och gnällig sen har man pojkarna, Tyrese har inte varit hemma så mycket nu efter alla fotbolls träningar, han har 2st i rad och 2st på en dag, mycket tycker jag men han vill ha det så. Robin totalt omöjlig, jag tror han suger ut mest energi, man tror ju att han är den som ska ta minst kraft efter som han är äldst men nopp oh nej, han är totalt omöjlig och jag är bara så frustrerad, speciellt när han är ensam med mig då passar han på...
Totalt utmattad är jag, trött, vill hitta på något så jag får tillbaka min styrka och energi för nu är jag bara så nere...
Har rutiner som funkar bra iaf, men eftermiddagarna är tuffa och kan nästan längta lite till jobbet då det är lugnare där hehehe...

Inte det lättaste ibland att vara 4 barns mamma, jag är totalt bortglömd känns det som...
Många har ju sina anhöriga som ställer upp och kan vara barnvakt, men det är något jag aldrig haft, inte för att gnälla men jag blir lite avis när jag läser runt på bloggar då man får egentid med sin man går ut på bio och restaurang, det händer inte här...

Robin har kunnat passa dom små ibland när jag måste ha gått iväg tidigare till jobbet nå Erick är på väg hem från sitt jobb, men svårt att lämna ansvar till honom när han håller på som han gör.

Jag funderade på att gå ut och äta middag här på Dukes, det ligger bara på andra sidan vägen vi ser Dukes från fönstret, det skulle vara så mysigt bara jag och mannen på kvällen, äta gott och bara vara...
Vi får se vad som händer...

Solen skiner idag, plus graderna är tillbaka, så underbart!!!

Igår hade jag en serie dag, så mys att bara vara för en stund, har fixat massor med filmer nu som jag ska titta på, fredags mys i morgon med film maraton.

Tristan älskar Nicke Nyfiken, Curious George, heter den här och den går på Disney Junior här, så jag har fixat båda 2 filmerna som han ska få titta på.
Tristan älskar Mickey Mouse clubhouse och Agent Oso och  My friends Tigger and Pooh stories, men den går inte på Disney här men har på datan, serierna och film.

Har era barn något favorit program?

Har massor att uträtta, men lite svårt då Tristan håller igång, tänkte se om han ska sova middag snart så jag kan, ringa viktiga samtal och greja.
Det ser ut som att jag inte kommer jobba så mycket morgon pass, mer tea time, så jag funderar på att Tristan ska sluta Nursery, det kostar så mycket, 2 gånger i veckan halvdag 8:30-13:00 och betalar 230 pund i månaden och att jag måste stå för egna blöjor och tvättservetter. Så jag tänkte gå på Sure Start  med honom, och sen i September börjar han på Nursery på Nikkis skola 09:00-12:00 gratis varje dag så bättre att få vara hemma med honom nu när jag kan.

Näää nu ska jag ta Tristan, han drar i mig å gnäller och tycker inte alls att mamin ska sitta framför datan, han vill ha all uppmärksamhet so here we go...

Cheers Ginger



Tristan has been super-extreme mom, and whiny, he sucks out all the energy and on it when I get Nikki from school so she is tired and cranky then have the boys, Tyrese has not been home so much now after all the football practice, he have 2x in a row and 2x in one day, a lot, I think, but he wants it that way. Robin totally impossible, I think he sucks out the most energy, you think he is the one to take at least space which he is the oldest but nooo oh no, he is totally impossible and I am just so frustrated, especially when he is alone with me then he take the opportunity ...
Overall, I am exhausted, tired, want to find something so I get back my strength and energy for now I am just so down ...
Have routines that work well anyway, but the afternoons are tough and can almost longing little to work when it's quieter there hehehe ...


Not easy sometimes to be 4 children's mother, I am completely forgotten it feels like ...
Many people have their relatives who can be babysitting, but it's something I never had, not to whine but I get a little 
jealous when I read about it on blogs which you get proper time with husband go out to the cinema and restaurant, it does not happen here ...

Robin has been able to babysit little ones sometimes when I must have gone off to work before Erick is on the way home from his job, but hard to leave the responsibility to him when he's doing as he does.
I was thinking of going out to eat dinner here at Duke, it is just across the road we see the Dukes from the window, it would be so nice just me and the man in the evening, eat well and just be ...


We'll see what happens ...


The sun is shining today, plus degrees are back, so wonderful!


Yesterday I was locking at series all day long, so cozy to be just for a moment, have fixed a lot of movies now that I'm going to look at, Friday snuggle tomorrow with movie marathon.


Tristan loves Curious George and it goes on Disney Junior here, so I've fixed both of two films that he will get to watch.
Tristan loves Mickey Mouse Clubhouse and Agent Oso and My Friends Tigger and Pooh stories, but it is not at Disney, (
Tigger and Pooh)  but have on the data, series and films.

Has your child any favorite shows?



Have lots to do, but a bit difficult with Tristan keeps going, was going to see if he will nap soon so I can make important calls and stuff.

It looks like I'm not going to work so much morning workouts more tea-time, so I'm thinking of Tristan to stop Nursery it costs so much, two times a week half-day 8:30 to 13:00 and pay 230 pounds in months and that I must bring diapers and wipes. So I thought about going to the Sure Start with him and then in September he starts on the Nursery School 9:00 to 12:00 on Nikki's school free every day, so better to stay home with him now as I can.


Nooo now I'll take Tristan he pulls me and whining and do not like to Mamin will sit in front of the data, he wants all the attention so here we go ...


Cheers Ginger

1 kommentar:

  1. Ja jag fattar inte hur du orkar Ginger ! Du är tuff som orkar ! Tycker att det är jobbigt med ett barn ibland. Men väldigt underbart och det bästa som finns i vårat liv <3
    Kram

    SvaraRadera