27 januari 2012

Friday

Håller på att kolla efter mera jobb, inte det lättaste men gör det bästa, jag vill jobba mera och tjäna bättre så jag håller på att skriva cv. Det går ju bra, jag är positiv på mig själv, vet att jag är bra på det jag gör, vill hitta en ny inriktning med, inom klädaffärer kanske. Har hittat lite jobb inom personlig assistans. Jag väntar på en kurs på mitt jobb, om jag klarar den kan jag bli utbildat sjuksköterska, men vet inte riktigt om det är min grej... Vi får se vad det blir...

Har totalt fastnat framför Gumtree och tittar på massor av annonser, funderar på att lägga ut lite jag med...

I går vad jag och tittade på ett radhus, fint var det och ingen mögelangrepp eller hål i väggar ut så det blåser in kall luft, tyckte om stället, ganska nära Nikkis skola och i området där vi bor nu.
Problemet är att vi har kontrakt fram till hösten, men hoppas vi kan bryta den pg av all fukt och mögel i detta hus, tycker om Kenton Lane men otroligt jobbigt med all mögel överallt...
Jag hoppas det blir en flytt i alla fall, vi har hyrt denna möblerad, och den andra är omöblerad så det behövs en del nya grejer då som tv, soffa och sängar, garderober, byrå...

Idag har jag lovat Nikki att vi ska köpa glass på glassbilen som står utanför skolan varje dag, dom har musse pigg på den, Tristan älskar glassbilen här, han vet  att det är något gott i den där röda bilen, otroligt häftigt att dom säljer mjukglass så där... Men inte lika kul att gå förbi glassbilen varje dag med en skrikandes Tristan som vill ha glass då hehehe...

I kväll blir det fredags mys, jobbar bara 2st morgonpass i helgen, nästa vecka jobbar jag bara ett kvällspass på fredag, så besviken att jag inte får jobba mera plötsligt...
Så nu ska jag fortsätta leta jobb och skicka in mitt cv till det jag hittat.

Väntar fortfarande på min national insurance no. Ska bli kallad på interljuv jag väntar!!!

Nästa vecka är det Sverige möte, och underbaraste Lisa kommer från Sverige och hälsar på mig <3

Tyrese har basket efter skolan idag, Robin har badminton, så det blir film för Nikki och Tristan när vi kommer hem, Curious George dom älskar den. Nikki har svenska filmer på vhs men den är trasig spelaren så ska köpa en ny, superbilligt ca 50kr liten tv inbyggt vhs...
Nikki pratar så mycket engelska nu, hon är så duktig i skolan, jag är så rädd att hon ska tappa svenskan, för i bland kommer hon inte ihåg dom svenska orden, samma för pojkarna, dom pratar engelska hemma med varandra, jag måste påminna dom hela tiden just nu svenska hemma. Tänk att 1år har vi bott här i UK.  Okej jag med kämpar med svenskan hehehe...


Näää nu ska jag fixa lite, och ut på promenad. 


Önskar alla en trevlig helg! Cheers Ginger


waffle thief, he managed to eat the waffles I made ​​... He had to dieting a bit after

Tristan snabb badar hihihi...

<3


 Looking for more job, not the easiest thing but do my best , I want to work more and earn more so I keep on writing CVs. It is all good, I'm positive about myself, know I'm good at what I do, want to find a new direction with, in the clothing business, maybe. Have found little work in the personal assistance. I'm waiting for a course at my job, if I can do it, I can become a trained nurse, but do not really know if it's my thing ... We'll see what happens ...

Yesterday, i was looking at a house, it was fine and no mold or holes in the walls out so it blows cold air, liked the place, pretty close to Nikki's school and in the area where we live now.
The problem is that we have a contract until the autumn, but hope we can break the becose of all moisture and mold in this house, like Kenton Lane but incredibly tough with all mold everywhere ...
I hope there will be a move in any case, we have rented this furnished, and the other is unfurnished so need some new stuff then as TV, sofa bed, wardrobes drawers ...


Next week is the Sweden meeting, and the most wonderful Lisa from Sweden is comming to visit me <3

Tyrese has basketball after school today, and Robin have badminton, so there will be movies for Nikki and Tristan when we get home, Curious George they love it. Nikki has Swedish films on VHS, but it is damaged the player i gonna buy a new one, super cheap about 5 pound small TV built-in VHS ...
Nikki speaks much English now, she's so good at school, I am so afraid that she will lose Swedish language, sometimes she´s does not remember the Swedish words, the same for the boys, they speak English at home with each other, I have to remind them all the time right now Swedish at home. Imagine that 1 year we have lived here in the United Kingdom. Okay I am struggling with Swedish to hehehe ...


Now I am going out for a walk.
Wish everyone a nice weekend! Cheers Ginger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar