11 januari 2012

Neighbors

Jag bor i ett bra område, alla är så snälla men mina grannar som bor brevid oss börjar gå mig på nerverna...

Jag satt ute och blossade, hade Max med mig ute och Tyrese kommer ut och vi pratar, inte högt, inget störande, men min granne kommer ut och sticker huvudet över staketet och säger att vi ska vara tysta för deras tvillingar som ca är 4år sover, så ok, men tänkte en stund senare att vi har inte väsnas, inte skrikit, inget oljud, kl va ca 19.30, så var går gränsen egentligen? ok om jag spelade hög musik, el pratade så högt och störde men det gjorde inte vi, känner mig bara irriterad att inte ens gjort oljud att få en tillsägelse, så petigt!!!
så irriterande ju!!! tänkte inte på det först, det kom efter åt...

Mitt hem är det alltid fullt med ljud, så är det bara, fast om mina barn sover kan vi har vänner hemma som skrattar och pratar högt, el musik, dom är vana, fick lära mig det av min mamma när jag fick barn.

Så jag tycker synd då om grannarna inte kan ha ett minstaste ljud för att det stör barnen???
PATETISKT!!!

Vad tycker ni? har ni problem med era grannar? Jag visar och ger respekt, men hallåååå vi väsnades inte så irro...  Grannar! suck...


I live in a great area, everyone is so nice but my neighbors who live next to us getting on my nerves ...

I sat there, took a smoke, had Max with me outside and Tyrese comes out and we're talking, not loud, not annoying, but my neighbor comes out and sticks his head over the fence and say we will be quiet for their twins that are about 4 years sleeping so ok, but thought a little later that we did not make a noise, no shouting, no noise, at approximately 19:30 huh, so what are its limits anyway? ok if I played loud music, was talking so loud and disturbing but it did not we just feel annoyed that not even made ​​noises to get an injunction, so fussy!


So annoying ! did not think about it first, it came after ...


My home is always full of noise, so it is just, but if my children are asleep, we have friends at home laughing and talking loud, music, they're used, learned it from my mom when I had the babys.


So I feel sorry when the neighbors can not have one at least most sound because it interferes with the kids???


PATHETIC!


What do you think? do you have problems with your neighbors? I show and give respect, but HEY we are not making noises ... Neighbors! Blaaaa ...


Cheers Ginger!

1 kommentar:

  1. Tror man gör fel när man ska ha knäpptyst bara att för barnen sover... Nä hemma hos oss är det ljud hela tiden, oavsett om Jax är vaken el inte. Löjligt av din granne !!! Jo förresten, nu börjar det klia som attans i munnen på Jax... skulle du kunna/orkar du skicka sån bedövningskräm ? Så skickar jag pengar till dig. Kram

    SvaraRadera