28 december 2011

Working on my day off. . .

Redan på min andra dags ledighet så ringde jobbet, jag dissade, så tredje dagen så ringde dom igen och självklart kan jag inte säga nej till mina underbara i Montagu walki...

Jag gjorde för första gången min egen hemgjorda risgrynsgröt, så gott det blev!!!
Kidsen älskade den, har inte ätit det på över ett år nu, och jag brukar alltid köpa den färdiga som man värmer på, har inte sett den här, bara ris pudding, inte samma tycker jag, så i morgon blir det nog mer gröt att göra!!! Mumms!!!

Idag har det varit windy, bara windy, känner som storm men nopp, det är det inte, när jag jobbade under eftermiddagen så kunde jag knappt gå, nere vid the Windyhouse är det omöjligt, kittlas enormt mycket i magen när moder natur har sådan styrka då man knappt kan stå, vilken styrka!!! Helt otroligt...

Har haft underbara dagar just nu, hoppas dom fortsätter...
Vi ska in till Haymarket i morgon hela familjen, har mitt presentkort som ska shoppas för, men funderar på att ta en dag själv att göra det på... Hoppas det slutar blåsa...

Tristan är så förkyld, han hostar och snorar och äter inte bra, tungan är nästan ok, han har mkt med nya tänder längst in som är på G, han har det jobbigt min lilla tornado.

Nä nu ska jag relaxa!!!

Cheers Ginger

Risgryns gröt <3

Woddly wiew


The Green, kolla träden hur det blåser...


Windy House

Halv måne

Already on my second day off so calling the job, I Diss, so the third day so phoned them again and of course I can not say no to my wonderful Montagu Walki ...

I did for the first time my own homemade risgryns gröt, so good it was!

Kids loved it, have not eaten it in over a year now, and I usually always buy it ready as you heat on, have not seen this, only rice pudding, not the same, I think, so tomorrow it will be more risgryns gröt to do! Mumm!

Today, it has been windy, just windy, feels that storm but , it's not, when I worked in the afternoon I could hardly walk, down by the windy house, it is impossible, tickling an enormous amount of stomach when Mother Nature has such strength then you can hardly stand, what strength! Unbelievable ...

Have had wonderful days right now, hope they continue ...

We are going to the Haymarket in the morning the whole family, my gift cards to shop for, but are looking to take a day myself to do it ... Hope it stops blowing ...

Tristan is so cold, he coughs and steal and do not eat well, the tongue is almost ok, he's mkt with new teeth at the back which is at G, he has a hard time my little tornado.

Nah now I relax!

Cheers Ginger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar