27 december 2011

Update Cristmas. . .

Vi har haft en trevlig jul, hade engelsk och svensk jul mat så gott!!!
Jag gjorde min första egen engelska gravy, så god till yorkshire pudding med kött, kalkon, skinka mince pie, köttbullar, lax, gravad lax, potatisgratäng, Janssons frestelse, revbensspjäll, potatis, ägg, tunnbröd, sill, brysselkål, sausages in bacon, mm...

Barnen glada över jul klapparna, Nikki fick sitt första dockhus, så fint med massor med tillbehör, självklart i rosa, tog mig hela kvällen att skruva upp.
Tristan fick en radio styrd bil som han älskar så mycket =)
Känner en lättnad att jul afton är över!!!

Ledig nu i 4 dagar men idag ringde jobbet, på min andra lediga dag, men svarade inte, behöver nog få vara lite ledig...

Inledde min första lediga dag med sovmorgon, fast jag vaknade i min ensamhet klockan 06.00, gjorde en kopp tea och gick till baka till sängen igen.

Jobbade den 25 julafton här då i  UK, super trevligt att jobba med Georgia, inte walki, denna gång åka bil,  var hos min granne super najs! fick in extra jobb med som blev extra betalt...

Städat och tvättar kläder idag, kopplar av med ett glas vin. Känner mig helt ok! Ska dra in till Haymarket i morgon, shoppa, fick presentkort i julklapp, tack älskling!!!

Tänker mycket om julen, just nu efter vad man hör vad alla barn fått via fb, det är iPhone och laptop, jag tycker det är helt fel! blir irriterad, för pratar mycket med dom gamla och jämför när jag var liten och hur allt är nu, typ att man ska ta banklån mm och ge barnen typ 30 julklappar, varför??? jag har pengar men varför har julen blivit så här??? jag kan ge mina barn dyra grejer mm men väljer att inte göra det, inte så mycket heller, fattar inte varför julen förvandlas till något galet som föräldrarna orsakar...
Var går gränsen???  Vad tycker ni???

God fortsättning!!! Kram Ginger







Turkey

Ribs


Grunden till yorkshire pudding

Lax

min gravy sås till yorkshire


sausages in bacon

mince pie







We had a nice Christmas, had English and Swedish Christmas food so good!

I made ​​my first own English gravy, so good for Yorkshire pudding with beef, turkey, ham, mince pie, meatballs, salmon, marinated salmon, potato, Jansson's temptation, spare ribs, potatoes, eggs, flat bread, herring, Brussels sprouts, sausages in bacon, mm ...

Children happy for Christmas the presents, Nikki got her first dollhouse, so nice with lots of accessories, of course, in pink, took me all night to screw up.

Tristan got a radio-controlled car that he loves so much =)

Feel a relief that Christmas evening is over!

Available now for 4 days but today rang the job, on my second day off, but did not answer, I need to be a little off ...

Started my first day off to sleep, although I woke up on my own at 6:00, made a cup of tea and went back to bed again.

Worked on 25 Christmas Eve here in the United Kingdom, super nice to work with Georgia, not Walki, this time by car, was with my neighbor nice! received extra job that became extra paid ...

Cleaning and washing clothes today, relaxing with a glass of wine. I feel ok! Should go to the Haymarket in the morning, go shopping, got gift card for Christmas, thank you darling!

Thinking much about Christmas, right now after what I hear what all children receive in christmas, (fb), it's iPhone and laptop, I think it's totally wrong! get annoyed, for talking a lot with the old ones and when I was little and how everything is now that you should take bank loans, etc. and provide children with type 30 Christmas gifts, why??? I have money, but why did Christmas come to this??? I can give my kids expensive things, etc. but choose not to do itmuch either, do not know why Christmas turned into something crazy that parents have cause ...

What are the limits??? What do you think???

Cheers Ginger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar