13 december 2011

Update. . .

Jag jobbar mycket nu, känns som jag bara har tid med jobbet sen hem äta sova ta hand om hemmet och kidsen, har inte tid för något annat känns det som, förlåt till min familj hemma i Sverige att jag inte hör av mig att ringa, har ett problem med min hemtelefon, måste köpa nya batterier och jag har ingen vanlig telefon med sladd...

Lite frustrerad över jobbet blir jag i bland, av bemanningen, kontoret, har sagt så många gånger att jag inte kan jobba tea time på mondag och tisdagar ändå bokar dom in mig och jag måste avboka och en annan person måste jobba då då hon är ledig, så dumt det kan bli...
Det är bara jag och denna kvinna som delar på Gosforth walkis, den är den största så det är vi. På fredag jobbar jag lite i Montagu, ska bli kul, längesen nu ju!

Så kul med ett gammalt par jag jobbar för, dom är 90 år gamla, dom bråkar framför en, om massa saker, jag kan inte hålla mig ibland för ett leende, så sött, sen när dom viskar så jag inte ska höra så hör det så väl, dom är så underbara, dom ska fira deras 70 års bröllop snart =) WOW <3
Detta par är lite dementa, så samma frågor ganska ofta, flera gånger under besöket hehehe...
Jobbet går bra, älskar rundan, men något stressad på kvällen, händer alltid något så man blir försenad på nästa osv... Händer en del där i bland... Så glad över att få gå till jobbet, trivs så bra! Ska skaffa en cykel, funderar på körkort nästa år...

Har haft fullt upp, så inte så mycket uppdatering, försöker iaf när jag får lite tid...
Tyrese fyller år på torsdag, har hunnit med att köpa hanns pressenter, fattas bara några små grejer så är allt klart.

Tyrese´s vän har sovit här under helgen, så vi bakade tvix cake och dom tittade på film, Tintin.
Blev så glad i lördags då både Tyrese och Mark stog och väntat på mig att komma hem från jobbet, jag var något försenad, men dom hade stått ute och väntat och jag blev överfallen med massor med kramar <3

Så jobb, hem och kidsen just nu, sen julen då jag bokat in massor med jobb, firar svensk jul den 24, sen engelsk den 25 fast jag jobbar, då blir det engelskt julbord som Erick får fixa, ska va ledig på den svenska julafton <3 Har lite julklapps inköp att göra och åka till Ikea nästa vecka på Onsdag och köpa julmat =) Mumma!!!

Har haft tea mys med kidsen ikväll, igår badade jag med Nikki och Tristan och sen blev det vattenfalls duschen, så skönt för kroppen!

Nä, nu ska jag krypa ner i soffan, ska titta på en dokumentär sen sova! Jobbar i morgon tea time, innan det ska jag och Tristan hinna med ASTA handla det sista inför Tyrese 11 års dag!

Storm varning ute, snö kan vara på G... Har varit full måne i 3 dagar...

God natt! Kram Ginger

pictures from the weekend



























I work a lot now, I feel like I only have time for work, then home to eat sleep taking care of home and kids, do not have time for anything else, it feels like, sorry to my family back home in Sweden I do not hear from me to call, have a problem with my home phone, have to buy new batteries and I have no land line corded ...

A little frustrated with the job I get in from, of staffing, office, has said so many times that I can not work Tea Time on Mondays and Tuesdays still book them into me and I have to cancel and another person have to work then when she is on her free time so stupid it can get ...


It's just me and this woman who share Gosforth Walki, it is the largest so we are. On Friday, I work a little in Montagu, will be nice, long time ago now...So much fun with an old couple I work for, they're 90 years old, they are arguing in front of me, about many things, I can not stop myself sometimes for a smile, so sweet, then when they whisper so I will not hear it hear it so well, they are so wonderful, they will celebrate their 70 year wedding soon =) WOW <3This pair is a bit demented, so the same question quite often, several times during the visit hehehe ...


The job is going well, love the round, but slightly stressed out in the evening, always somethingyou are delayed on the next and so on ... Happening some where in particular ... So happy to go to work, so happy! Should get a bike, thinking of driving license next year ...


Have been busy, so not so much update, try anyway when I get some time ...


Tyrese's birthday on Thursday, has managed to buy his presents, just a few little things, everything is clear.

Tyrese's friend has been sleeping here over the weekend, so we baked twix cake and they looked on film, Tintin.
Was so happy last Saturday when both Tyrese and Mark stood and waited for me to come home from work, I was a little late, but they had stood outside and waited and I was attacked with lots of hugs <3
So, job, home and kids right now, since Christmas when I booked a lot of jobs, celebrate Swedish Christmas, 24, then English, 25 even though I work, then there will be English Christmas dinner that Erick may fix, and Swedish Christmas <3 Have some Christmas shopping to do and go to Ikea next week on Wednesday and buy Christmas food =) Mumma!


Have had tea cozy with the kids tonight, yesterday I had a bath with Nikki and Tristan and then the waterfall shower, so good for the body!


Nah, now I'll curl up on the couch, to watch a documentary then sleep! Work in the morning tea-time, before I and Tristan catch the ASTA and do som shopping the last things that i need for Tyrese
11 years day!

Storm warning outside, snow may be on the the way soon.. It have benn full moon in 3 days...


Good night! Cheers Ginger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar