6 december 2011

1 Year in Newcastle!!!

Nu har vi bott här i ett år! Vad tiden går fort!!!
Då var det snö här, kommer ihåg att baksidan var full med snö som rasat från taket. Men ingen snö än i år, frost har vi på morgonen och isigt på trottoarerna är det, längtar faktiskt efter lite snö...

Måste nog hitta en overall till Tristan och vinterskor. Jag behöver nya skor igen till jobbet, vad jag sliter ut skor nu när jag går så mycket.

I söndags efter jobbet på kvällen så gjorde jag en sen middag till mig och Erick, det blev bakad potatis och var sin fisk i grill ugnen och en röra och sallad så gott det var!
 
Nu har jag jobbat 6 dagar i rad, jag är så trött, har fullt upp!
Jobbat hela helgen dubbel pass, sprider massor med glädje, jobbet går det så bra med, stor trivs!
Fick tillbaka ett uppdrag till på kvällen och morgonen, så min kvälls walki har förvandlas till massor med stress, men kommer in i rutinerna nu med den nya "personen", får en kopp tea när jag kommer på morgonen, sen på kvällen med. Så snällt, det värmer gott när det är så kallt ute...
Idag fick jag ett extra uppdrag, har aldrig varit där, var nere vid norra Gosforth, och det är otroligt konstigt när man bara kommer in i ett hus och vet inget, och denna person var något svår att förstå, men med mitt leende på läpparna och lugna jag så gick det bra.

Passade på att gå in i Gosforth shopping mall, hittade en julklapp där.
Mys att ha lite tid att gå runt lite och kika i affärerna, har inte varit inne där förut så det var ok, men City, Haymarket är det bästa!

Jag har lixom bara jobbat och tagit hand om hemmet. Så mycket att göra...
PÅ fredag är det jul party på Tristans nursery och på Nikki och Tyrese skola.
Kidsen saknar mig på helgen, Tristan har gråtit nu varje morgon då jag går, men så glad när jag kommer hem <3 saknar dom med när jag nu jobbat så mycket. 

Jag har funderat lite runt nursery, vi får se vad som händer, Erick har lämnat honom där igår och idag och det hade gått bra, han har haft det så kul där, när jag hämtar honom så vinkar han bye bye idag gav han Emily en kram hehehe, så kanske jag ska låta honom vara kvar? jag ska fundera lite under veckan.

Det verkar som att jag är ledig nu i 3 dagar, om inte kontoret ringer mig om jobb, som dom gjorde idag.
Ska ta sovmorgon imorgon, sen ser vi vad jag och Tristan hittar på, måste göra lite mer julkänsla här hemma, har inte hunnit med det riktigt, börja baka mm...
Saknar det Svenska traditionerna riktigt nu, kring julen, baka, Lucia, julpyntet, inget är det likt, men man får ta det som det är här, kanske pröva på att baka lite engelska jul kakor mm??? Hummm...

Längtar så till imorgon då jag äntligen ska få min efterlängtade sovmorgon. ÄNTLIGEN!!!

Kram Ginger (lite förvirrad idag)......

Baked potatoes with fish











Its a cafe and a indoor playground, will go there with Tristan someday ..
















Flowers in December... Hummm...



Cold latte in the cold weather but soo good!!!

Wonderful spray!!!

Now we have lived here for a year! As time goes fast!Then it was snow here, remember that the backside was full of snow that dropped from the roof. But no snow yet this year, frost, we have in the morning and icy on the road.

Will probably have to find a suit to Tristan and winter shoes. I need new shoes to work, when I walk so much.


Last Sunday, after work at night, I made a late dinner for me and Erick, there were baked potatoes and fish in the grill oven and a
sauce and salad so good it was!

Now, I've worked six days in a row, I'm so tired, been busy!Worked all weekend double pass, spread lots of joy, the job is good, very happy!
Got back an assignment for the evening and morning in my schedule, so my evening Walki has turned into a lot of stress, but comes into the routine now with the new "person", always one cup of tea when I come in the morningand in the evening . How nice, it keeps me warm when it's cold outside ...
Today I got an extra assignment, have never been there, was down at the North Gosforth, and it's incredibly strange when one comes into a house and know nothing, and this person was somewhat difficult to understand, but with my smile and
i am calm so I did well. 

Took the opportunity to go into the Gosforth shopping mall, found a Christmas present there. 

Nice to have some time to walk around and peek in shops, have not been inside there before so it was ok, but City, Haymarket is the best!

I have just been working and took care of the home. So much to do ...On Friday it's Christmas party at Tristan's nursery and Nikki and Tyrese in there school.


The kids are miss me on the weekend, Tristan has been crying now every morning when I go, but so happy when I get home <3 miss them when I am at work.
I've been thinking a bit about nursery, we'll see what happens, Erick has left him there yesterday and today and it had gone well, he has had a good time there, when I pick him as he waved bye bye today, he gave Emily a hug hehehe, so maybe I should let him stay? I'll think a little over thise week.


It seems that I'm off now for 3 days, unless the office calls me on the job, as they did today.
Will sleep long tomorrow, then we see what I and Tristan find on, have to do a little more Christmas spirit here at home, has not had the time ... Gonna start baking, etc. ...

Missing the Swedish traditions quite a lot now, baking, Lucia, Christmas decorations, perhaps i gonna try to bake a little English Christmas cake??? Some English traditions...
 
Longing for to tomorrow when I finally get my long awaited sleep. FINALLY!


Cheers Ginger (a little confused today) .....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar