7 juli 2015

Natt babbel... Zzzzzzzzz

Imorgon blir det en promenad till Nanna, kallar henne nanna för hon har lärt mig så mycket här, poach eggs, engelska mat grejer och ord allt möjligt.
Så hjälper henne lite med house work, och fikar & pratar.
Hon är en person som förstår min värk.

Onsdag har jag tid hos min therapeth, vi förbereder mig inför en vaken hypnos, spännande. Det bästa med England är att läkar tider och physiotherapy alla apointments är gratis! Det enda jag betalar är mina mediciner 8 pund per medicin förpackning min hormon grej jag har i armen var gratis och nu för tillfälligt har jag ätit p-piller och dom med är gratis, så bra!
På torsdag ska jag ta ut den gamla hormon p-staven i armen och sätta in en ny, jag är så nervös! 😥
Funderar på en hormon spiral men har blödigt ut 3st vanliga spiraler men hört att hormon spiralen ska va bättre och att man slutar blöda? Eller?
Eller så blir det en nu hormon stav i armen, ska prata, rådfråga mer om det.
Jag kommer ihåg i Sverige om jag ville ha en hormon spiral kostade den ganska mycket, men här allt är gratis inom vården utom medicin.

Stora skillnader mellan England och Sverige, kortare sommar lov, här får dom sommar lov slutet av juli.
Skoluniform har vi här och betalar för skol lunchen kommer bli dyrt nu när Tristan börjar year 1 till hösten, barn i play group reception får gratis skol lunch så i höst kommer vi lägga ut 120 pund i månaden på skol lunch och på det måste man köpa mjölken den kostar 6 pund per barn per termin.
Så när jag hör skol barn eller föräldrar gnäller om svenska skol lunch så är dom otacksamma!

På torsdag åker hubby till Harrogate så jag tar Tristan till sjukhuset och hoppas att gipset blir borttaget, det har varit svårt för honom när han badar i poolen, duschar, leker osv när han är så busig aktiv hehehe. Men så duktig ♡
När jag var gipsad hade jag ont och gnällde med min fraktur i armen, men Tristan har inte gnällt något!

Så jag vet inte om E kommer hinna till min tid i West gate NHS inne i city, när jag ska ta ut hormon staven, vill inte vara själv ju! Så nervös.... Awwwwww....

Sen blir det så spännande med nästa inkommande vecka då jag har training, åh vad jag håller tummarna att jag får tillbaka min walki här i kenton, Mitt första jobb här för den care company dom har lagt ner är endast privat nu, så ett annat företag har tagit över, detta företag betalar mer och första företag som betalar ob på helg äntligen!
Allt är så annorlunda här...

Har lite hemlängtan, sugen på svenska kosten och godis! Oooooh vad jag saknar bakelser och lakrits mmmmh.

Har så svårt att somna, värker och gör ont, glömde ta ut min natt medicin och har ingen hemma.
Så måste ta ut mediciner i morgon.
Hoppas att jag har en bättre dag i morgon.

Ska försöka sova nu.

Undrar om ni har något önske inlägg som jag kan skriva om eller frågor eller allt mellan himmel och jord, skulle vara kul.
Finns det något ni undrar eller är nyfiken på, just med olika skillnader, hur det är att bo i uk med barn. Shopping mm kom igen!

Ska ta mera kort ert måste ju!
Lämna gärna eran blogg adress till mig i en kommentar så kikar jag in!

Kom igen! Ge mig en kommentar eller email gingerznfon@gmail.com det blir svar på tal eller önske inlägg.

Önskar alla en riktigt god natt och en fortsatt bra vecka!

Hoppas på sol och hög värme, det räcker med åska...

Over & out 💋

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar