6 juli 2015

Monday funday?!!!

God dag / kväll...
Haft en tidig start denna måndag, hade en läkar tid klockan 07.20 
Efter det blev det skol rush kidsen har 2 veckor till sommarlovet längtar så 
Haft det fullt upp med läkar tider, physiotherapy och therapeth och en jobb intervju som gick bra, fick tjänsten och ska in på training.
Har gått hemma nu i 3 månader, men är nervös, min berg&dal bana med smärta ont, men saknar jobb, känslan att jobba hårt och köpa vad man vill är underbar, oslagbart att vara stark, jobba hårt och ge mina barn och mig själv saker i belöning, utan att räkna varenda peng typ... Hoppas bara att min kropp orkar med, vill så mycket men det där lilla men...
Men glad att jag är stark och jag kan om jag vill och jag kämpar hårt!
Det har varit en värme bölja här men det blev oväder värsta åskväder i mitt liv har aldrig varit med om så mycket blixtrar omg omg omg...
Det ska bli varmare igen snart ca 38 plus grader omg nice!
Jag har tagit fram 2 pooler, den ena är relax pool den andra en stor pool Nikki har badat så mycket!
Måste ta mera kort, Jag glömmer kameran ska påminna mig själv.
Det var så kul förra helgen då vi var på Hoppings ett tivoli självklart glömde jag ta kort, men jag och Nikki åkte värsta extrem karuseller wohoooooo vad kul det var och va modig Nikki var!
Tristan ville inte åka så många, lyckades få han och åka spök tunnel men han var rädd awwww...
När Nikki & Tristan var i en rush kana så lång som en hopptorn så gjorde Nikki illa sin fot stukade eller vrickade stortån så vi fick gå till first aid hörnan och kyla ner. Tyrese vad med sina vänner i Metrocenter dom gick på bio.
Saknade Tyrese förra året åkte vi alla värstingar tillsammans som Nikki inte kan åka...
Men kul var det!
Har fixat i trädgården, har tomat, melon, paprika, chili plantor väntar på citron och lite annat som ska komma upp.
Massor med sol rosor har vi med.
Gav bort lite plantor till min engelska "nanna" hon blev så glad, har varit där mycket och håller henne sällskap, och vi fixar och donar... En underbar tant, lady som har lärt mig mycket "engelska" grejer. Så hon har blivit en del av mitt liv, och dom små kidsen.
Har spenderat dagen hos "nanna" sen hämtade jag kidsen från skolan.
I dag och till dom får sommarlov har alla flyttat upp en klass, här kör dom inskolning redan då, så idag fick vi lämna Tristan i Year 1 och han fick gå in där Nikki går in dom stora barnen, Nikki är nu i Year 4 och dom hade skol utflykt vädret har varit ok idag som tur var.
Så kul att se min lilla stora Tristan vara i Year 1, han var så stolt och super duktig!
Tyrese var borta i helgen, han hade en sleep over hos en vän och dagen där på åkte dom till en waterpark, han hade haft det bra men gjort illa ryggen, får se om vi måste boka en läkar tid. Han tycker inte om skolsköterskan, håller med han ...
Tristan ska tillbaka igen till RVI Hospital på torsdag, då har han haft sitt gips i 5 veckor så hoppas att tummen är läkt, han bröt ju tummen när han spelade basket ball. Stackars liten men han har inte gnällt eller klagat så stark!
Ligger på sängen, har sån värk! Har tagit värktabletter och det börjas känna lite bättre kan röra mitt ben nu. Bra medicin... 
Svullnaden går inte ner i mina händer, har fått hand/tum splinters som jag måste bära varje dag hela tiden, dom hjälper lite iaf...
Har inflammation i kroppen den är inflamed.
Ska ta det lugnt nu, softa sängen vila kroppen. Hållt igång så tidigt idag och då får jag betala med massor med värk...
Hoppas på att denna värmebölja kommer snabbt tillbaka, jag som slet så hårt med båda poolerna och sedan under den natten blev det värsta oväder med åska.
Så måste byta vatten i poolerna.
Måste fixa framsidan rabatterna där är det vild vuxet.
Har grejat med Leo's ( kaninen) burar så nu har han ett palats, ska ta bild och visa hur det blev, han har mycket utrymme och den nya buren är 2 våningar.
Har haft fåglarna, mina love birds och baby budge ute, alla 3 delar nu den stora buren den är nästan lika lång som jag, så den är stor och dom 3 trivs så bra tillsammans, annars är love birds kända att vara aggressiva mot andra fåglar/par men med baby budge har dom adopterat ♡
Ojojoj va klockan är mycket, kvälls race'et har börjat, middag, läxor, och köra ett tränings pass, har en jätte bra app på min telefon, en personlig tränare, så bra tränings video och den påminner mig, räknar mina steg mm så Nikki & Tristan var med och gjorde ett pass med mig, har börjat försiktigt med 20 minuter träning sen ökar jag på.
En av medicinerna jag tar får jag värsta socker söt attacker av, riktigt jobbigt!
Så lite vikt uppgång har det visst blivit hehehehe...
Så tänkte köra igång med träning och promenader.
Snart börjar jag nytt jobb men har jag tur får jag komma tillbaka till mina gamla klienter min egen walki jag hade, håller tummarna hårt. Wopp Wopp...
Ska ha nya rutiner och hoppas jag kommer må lite lite bättre, har massor med hjälp av physsio mm, och ta det försiktigt mm...
Nämen dax att säga god kväll och ha en fortsatt trevlig vecka.
Jag lovar att återkomma och ska ta en del kort och lägga upp.
Har ni prövat popcorn med chokladsås?
Det har vi och för mig blev det första och sista gången hehe, det ska vara popcorn och salt!
Over & out  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar