3 juni 2013

Wiiiiiiii.....

Vaknar av sol underbart väder!
Jobbat denna tidiga morgon, förmiddag, åkte på min scoter, skojja hur många blickar av nyfikenhet jag hade hehehe...

Hemma nu, hämtat hem Triss från playgrop, vi har ätit glass i trädgården ♡
Chanel var hemma så Tristan är nu hemma hos dom.

Dagen har flytit på ganska bra än så länge, hoppas det fina vädret håller i sig.

Har tänkt på det här med barn, pressenter, tycker det är föräldrarna som gör totalt fel, varför ska små barn ha iphone, ipad, egen data, och tv xbox mm, i jule tider klagas det men dom sätter sig i den nya trenden att barn ska ha grejer värd över flera tusen säkert över 10 tusen, förstår ni hur jag menar?
Barnen nu förväntar sig så dyra grejer, dom blir förstörda av sina egna föräldrar för vad?
Om ett barn har allt redan som liten var finns drömmen och längtan?
Helt sjukt!
Jag lär mina barn att familj och respekt kommer först sen behöver dom inte få allt dom vill ha utan ha den där längtan och drömmen att spara ihop till något? Eller när rätta åldern är inne.
Det är sjukt hur alla föräldrar jagar ikapp vem som köpt den senaste dyraste prylen och sen skryta på fb.
Vi har ipad men inte en egen till kidsen dom har tillgång att använda den, samt andra tekniska grejer, stor skillnad...
Vad tycker ni?

Jaja, have to go Tristan vill ha något, soo later!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar